Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox.net. Findes bedre alternativer ifm domæne-leje?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og vil gerne købe en række adresser/domæner. Det er i og for sig nemt nok, man betaler 49-99kr hos de fleste og så kan der være oprettelsesgebyr og man har sit domæne med feks .dk eller .net. 

Men grunden til at jeg spørger herinde angående meebox.net er fordi jeg starter med bare at skulle oprette domæne, for derefter at udbygge det med alverdens ting som mail, subdomæne, trafik, sikkerhed osv osv. Jeg har aldrig prøvet det før. Men kan forstå at når først man har brugt én registrator, så kan man risikere at bruge op til 60 dage? for at få flyttet hele sit domæne og alt der hører til, til en anden udbyder hvis man har brug for det. 

Så vil helst starte hos en god udbyder til at starte med, der også tilbyder webhotel, god support, fleksibilitet ift trafikmængde osv. 

Er meebox ikke en god udbyder til domæner og traffik osv? Der er blandt andet One.com men der skal man åbenbart købe en webhotelpakke, og kan ikke bare starte med domænet, så det er no-go for mig da jeg først om et par uger begynder at udbygge domænet. 

Jeg synes også de er gode til at svare herinde, og regner med at deres support generelt er god. 

Men skulle jeg senere hen have større supportbehov eller finder en bedre udbyder, hvor nemt/svært er at at flytte domænet? Meebox i må gerne svare hvor langt tid det vil tage for mig at flytte domæne fra meebox.net til feks one.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Ja og jeg kunne også oprette en ny tråd hvilket er det jeg har gjort. 

Nå hvorfor det Wink

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 18:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror problemet med meebox at de har vokset hurtigere end hvad de kunne nå, at geare det op og de måske skulle haft en mentor eller en bestyrelse der kunne guide dem. Bruger selv meebox og er glad for dem, men har da også oplevet problemer, men de har også reddet min røv flere gange, hvor jeg har fukcet min egen side op ved en fejl.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Issac - Det kommer an på hvilket domæne du skal registrere. Der er ingen begrænsninger på .dk-domæner, men det er rigtigt, at f.eks. com/net/org/biz osv. er der en periode på 60 dage efter registreringen, hvor at du ikke kan flytte domænet væk. Men du kan altid ændre DNS og pege domænet på en anden udbyder og så flytte det senere, hvis du vil det. Det er intet problem.

Med hensyn til om vi er en god udbyder eller ej - som du kan se, så har alle en mening. Jeg kan sige så meget, at vi er sat i verden for at tilbyde suveræne hosting-løsninger og vores fokus er på høj value-for-money. Vi kan ikke tilfredsstille alle kunder og nogle mennesker har desværre (for) store forventninger til, hvad man får for 10 kr./måned - de køber et tyggegummi og forventer at få en slikbutik.

Mit råd? Undersøg markedet og find det der passer dit behov bedst. Du skal være mere end velkommen til at prøve os af. Og lad mig endelig vide, hvis du har spørgsmål om os. :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:

hvad man får for 10 kr./måned - de køber et tyggegummi og forventer at få en slikbutik.

Mit råd? Undersøg markedet og find det der passer dit behov bedst. Du skal være mere end velkommen til at prøve os af. Og lad mig endelig vide, hvis du har spørgsmål om os. :-)

Wink Ja eller i i Meebox skulle blive bedre til at forventnings afstemme.

Og tage jeres kunder seriøse og alvorligt.

Folk kan da heldigvis idag selv Google jeres navn m.m. Wink

Og søge rundt på nettet i forskellige foraer. Og finde en masse utilfredshed med netop jer fra mange og rundt omkring.

Man kan jo selv oppe over,  se i et par link, herinde fra og fra Trustpilot.

Netop den kritik I er udsat for, kræver en professionel tilgang og behandling, og selv det kan I ikke. No

Patrick nu kastede du med 1 stjerne til mig, en tidligere kunde. Hvor tror du jeg gengælder dette henne???

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac:

Men kan forstå at når først man har brugt én registrator, så kan man risikere at bruge op til 60 dage? for at få flyttet hele sit domæne og alt der hører til, til en anden udbyder hvis man har brug for det. 

Du kan flytte dine navneservere uden problem til en anden udbyder, f.eks, du kan købe domænet hos udbyder X, og vælge at skifte navneserverne til udbyder Y lige når det passer dig, oftest er dette hvad de fleste ønsker - da de bare ønsker at bruge domænet på deres eksisterende eller nye hosting udbyder.

Det er korrekt du skal vente 60 dage for at udskifte din registrar til en anden (altså, lave det der hedder et 'domain transfer'), dette transfer koster (oftest) penge, men det forlænger samtidig dit domæne med et år.

Faktisk hvis du laver en 'domain transfer' skiftes navneserverne sjældent ud, men det du skifter er, hvem du betaler penge til for domænet. - Så du kan sagtens købe det hos udbyder X (I dette tilfælde Meebox), og skifte navneserverne ud til en anden udbyder (f.eks, Unoeuro) - og her skal du ikke vente disse 60 dage.

Dette gælder dog ikke .dk domæner, da fornyelser betales hos DK-Hostmaster, men der laver du derimod en redelegering af et domæne til en række navneservere.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Isaac:

Men kan forstå at når først man har brugt én registrator, så kan man risikere at bruge op til 60 dage? for at få flyttet hele sit domæne og alt der hører til, til en anden udbyder hvis man har brug for det. 

Du kan flytte dine navneservere uden problem til en anden udbyder, f.eks, du kan købe domænet hos udbyder X, og vælge at skifte navneserverne til udbyder Y lige når det passer dig, oftest er dette hvad de fleste ønsker - da de bare ønsker at bruge domænet på deres eksisterende eller nye hosting udbyder.

Det er korrekt du skal vente 60 dage for at udskifte din registrar til en anden (altså, lave det der hedder et 'domain transfer'), dette transfer koster (oftest) penge, men det forlænger samtidig dit domæne med et år.

Faktisk hvis du laver en 'domain transfer' skiftes navneserverne sjældent ud, men det du skifter er, hvem du betaler penge til for domænet. - Så du kan sagtens købe det hos udbyder X (I dette tilfælde Meebox), og skifte navneserverne ud til en anden udbyder (f.eks, Unoeuro) - og her skal du ikke vente disse 60 dage.

Dette gælder dog ikke .dk domæner, da fornyelser betales hos DK-Hostmaster, men der laver du derimod en redelegering af et domæne til en række navneservere.

Det er den slags info jeg fisker efter. Hvilken betydning det har senere at skifte udbyder til diverse webtjenester. Men det er godt at det ikke er så kompliceret og langsommeligt. 

Det er mere det jeg er bekymret for, om sitet kan fungere med det samme. Om det så teknisk set ja hostes et andet sted end der hvor det er registreret betyder vel ikke så meget. 

Det er jo ikke fedt hvis ens site lige pludselig ikke virker i 30-60 dage. Men det kan jeg forstå ikke vil være tilfældet gudskelov. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)