Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må / Må ikke ifht. Trustpilot

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Vi har i snart 2 år været medlem af Trustpilot, men overvejer nu at opsige medlemsskabet.

Men hvad må man egentlig hvis man ikke er medlem af Trustpilot? Må vi få en grafiker til at lave en grafik med "Perfekt" 5 stjerner (ikke i stil med TP's egne) og så en henvisning med link til vores side på Trustpilot. Vi ønsker ikke at skrive Trustpilot i grafikken, da jeg kunne forestille mig at det ville være brud på copyright, og jeg ikke ser hvad vi får ud af at lave reklame for dem :)

Jeg har tidligere hørt om at Trustpilot er kommet efter webshops hvor de har lavet stjerner selv og henvist til deres side på TP, men har ikke hørt hvad udfaldet af sagerne blev. 

Har trustpilot virkelig hjemmel i loven til at kunne tage patent på en grafik med stjerner, eller har de ikke noget at komme efter?

OBS. Som sagt så ønsker jeg ikke at bruge det samme design og farver på stjernerne som TP selv bruger.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Tilmeldt 8. Mar 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Pro-Instruments.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,


Dette er mit første indlæg her, så bær over med mig?

- Så vidt jeg er informeret, så er de vidst ikke videre glade for det nummer dér! :) Men det skulle vidst ikke være noget problem, så længe at der ikke er præcist deres stjerner du bruger...?


Vh,
Pro-Instruments

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår da godt at de ikke er glade for det nummer, jeg er som sådan heller ikke glad når potentielle kunder køber hos konkurrenten, men det giver mig da ikke lov til at komme efter dem ;) Spørgsmålet er om de har en sag hvis man ikke bruger deres stjerner eller navn, men henviser til deres side.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Tilmeldt 8. Mar 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Pro-Instruments.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,


Trustpilot er et åbent forum! :) Det siger de selv... Jeg kan ikke se hvorfor at du ikke må linke til din profil, inde på et åbent forum...?


Vh,
Pro-Instruments

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilots repræsentant udtalte i den meget omtalte Kontant-udsendelse at man sagtens kunne bruge Trustpilot uden at betale for det. Jeg tror ikke du får et mere tydeligt svar på, at du gerne må henvise til dem, også uden at være kunde. Så det er ikke noget problem at linke til dem med en "SE HER!"- eller "Vi får topkarakter af vores kunder"-knap.

Men hvis du sætter scripts op, bruger deres grafik eller på anden vis bevæger dig ind på selv at gøre noget som normalvis er en betalt service hos dem, kan du godt bevæge dig ud i gråzone.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så godt kontant udsendelsen, og jeg kan simpelthen heller ikke se hvad de skulle have af lovmæssige foranstaltninger der skulle forhindre mig i at henvise til min profil hos dem, ligesom til alle mulige andre hjemmesider.

Planen var ikke at bruge scripts, eller vise konkrete bruger anmeldelser. Jeg ønsker blot at lave et stykke statisk Grafik med:

Perfekt
*****
Baseret på +400 anmeldelser

Færdig ;)

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Fra  FilmFront ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

Vi lavede vores eget design og brugte det på vores website for to år siden - der gik ikke længe før at jeg fik en mail om at den skulle fjernes, ellers ville de hive mig i retten. Jeg tvivler på at de ville have hold i deres sag, for det var kun det at vi havde de fem stjerner, der gjorde at det "lignede".

Hvis du ønsker kan jeg godt sende deres retningslinjer privat.

Venlig hilsen
Louis

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louis,

Det er lige præcis det jeg frygter. Jeg kan se i deres betingelser at de skriver at man ikke må bruge deres grafik, eller variationer heraf - er det bare en fin måde at fortælle at de har taget copyright på 5 stjerner? Kan det lade sig gøre?

Hvad endte sagen med i dit tilfælde? Du kan evt. sende det privat hvis det er - jeg vil meget gerne høre nærmere.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil undgå at bruge stjerner så kan du jo også bare skrive at i har 10/10 på 400+ andmedesler, TP køre med 0-10 points, hvor 5 stjerner er 10 points.

Men jeg er ret sikker på at TP ikke har lov til at sige at i ikke må bruge 5 stjerner på deres hjemmeside, da det har været brugt mange gange i verden før TP opstod i Danmark. Jeg skal dog ikke kunne sige om i så må linke til dem eller ej.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo bare bruge et screenshot af Trustpilot siden. De spørger jo ikke dig, om de må vise et screenshot af din hjemmeside i deres system. :-)

De kan selvfølgelig ikke bestemme om du må linke til dem fra din hjemmeside. Sådan virker internettet ikke. Der er jo også mange der skriver på Amino, at de gerne vil have Trustpilot til at fjerne dem fra deres side, som de ikke vil gøre. De bruger altså selv den tilgang med "ufrivillige" links (og skærmbilleder)

Du må selvfølgelig ikke direkte bruge deres grafik, men laver du dine egne stjerner, så kan jeg ikke se hvad det kommer dem ved.

// Ib

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)