Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan monitiser jeg bedst mine opskriftssider?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har en del sider med opskrifter på vej og et par stykker som allerede er live bl.a. Verdensbedstechokoladekage.dk, Pizzasnegle.dk og Broccolisuppe.dk men jeg er meget i tvivl om Adsense er den bedste måde at tjene penge på dem?

Derfor vil jeg høre om her er nogen med samme type hjemmeside som vil komme med lidt input eller erfaring.

Alle andre er selvfølgelig også hjertelig velkommen til at komme med jeres besyv Yes

På forhånd tak!

De bedste hilsner

Therese E. Olsen

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Adsense er en brugbar vej, ganske enkelt fordi de fleste kommer forbi lynhurtigt efter en opskrift eller lidt inspiration. Mange vil nok også være på mobil eller tablet, og så wer det altså svært at konvertere affiliate salg.

Jeg er selv i en lignende situation, og min alternative løsning er at du kan opsamle email adresser til et gastronomirelateret nyhedsbrev. Du skal bare sørge for at gøre det klart at det er et generelt madrelateret nyhedsbrev, så du ikke er tvunget til at lave et for pizzasnegle, et for broccolisuppe etc. Du bør naturligvis stadig segmentere dem efter hvilken side de kommer fra.

Når du så har 500, 1000 eller 10.000 på dit nyhedsbrev kan du sende et par nyheder, opskrifter eller lignende ud med nogle gode affiliate tilbud. Eventuelt kan du kontakte en webshop og få dem til at tilbyde en rabatkode du kan sende ud i dit nyhedsbrev.

Du kan sikkert også bare tage penge for reklameplads i dit nyhedsbrev, når du kan dokumentere hvor mange du sender det til.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Fredtoft:

Adsense er en brugbar vej, ganske enkelt fordi de fleste kommer forbi lynhurtigt efter en opskrift eller lidt inspiration. Mange vil nok også være på mobil eller tablet, og så wer det altså svært at konvertere affiliate salg.

Det er nok begrænset, hvad du kommer til at tjene på AdSense, men det er nok rigtigt nok, at det er svært at indføre affiliate links, og så er AdSense penge bedre end ingen penge. Jeg har selv opgivet adsense sider, fordi jeg synes, at jeg brugte for meget tid på dem i forhold til penge. Men hvis du har en side, som får besøgende, og du ikke behøver gøre det store arbejde, så er AdSense en god idé.

Så det kommer lidt an på, hvad din situation er. Det kommer også an på, hvad dit mål med siderne er. Vil du godt udvide dem til at være din forretning eller er det bare sider, som du har ved siden af andre ting?

Jeg kan huske at Pat Flynn fra Smartpassiveincome interviewede en amerikansk side, hvor de gav gratis videoer, og så skulle man betale for opskrifterne. Om det kan lade sig gøre i Danmark ved jeg ikke. Nogen gange skal man prøve noget andet for at få en succes. Jeg kan desværre ikke huske, hvem det var, som han interviewede.

Du kan også tjekke dette interview ud med skaberne af Pinch of Yum. Det interview er også af Pat Flynn. Jeg ved ikke, om det giver mening for dig, men det kan være, at det kan skabe nogle idéer. Smile

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Mange tak for dit svar Yes

Kim Fredtoft:
Jeg er selv i en lignende situation, og min alternative løsning er at du kan opsamle email adresser til et gastronomirelateret nyhedsbrev. Du skal bare sørge for at gøre det klart at det er et generelt madrelateret nyhedsbrev, så du ikke er tvunget til at lave et for pizzasnegle, et for broccolisuppe etc

Det var da en rigtig god idé Big Smile Tusind tak for den!

De bedste hilsner

Therese E. Olsen

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Jonas

Jeg håber på at siderne bliver en stor del af min forretning.

Hans Jonas Hansen:
Du kan også tjekke dette interview ud med skaberne af Pinch of Yum. Det interview er også af Pat Flynn. Jeg ved ikke, om det giver mening for dig, men det kan være, at det kan skabe nogle idéer.

Fedt! Den springer jeg fluks ind og ser

Fra Varde
Tilmeldt 7. Nov 14
Indlæg ialt: 17
Fra  CykelCentralen Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet dette indlæg tak var en fejl!

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Det vil jeg lige se på i morgen Yes

De bedste hilsner

Therese E. Olsen

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Therese, 

Velkommen til verdenen med at tjene penge på "FREE CONTENT" :-) 

Jeg vil helt klart anbefale dig at tage et kig på Marketers-forummet.

Det er et rigtigt godt sted for middel-og begynder niveau. 

Ellers hvis du ikke er bange for engelsk, så tag et kig på SmartPassiveIncome.com for idéer, hvor du kan læse meget mere om Affiliate, hvilket er den langsigtede vej til at tjene en pæn skilling :-) 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Therese

du kan overveje at lave en "betalingsmur" som gemmer dine bedste opskrifter bag en medlemsservice. Kunsten er at give lidt af de gode gratis opskrifter og når dine brugere vil have mere så skal de købe adgang til resten for f.eks. 49kr./måned som også giver adgang til alle nye opskrifter. Sådanne brugere kan typisk være medlemmer i 3 måneder eller mere i snit.

Hvis dit konceptet fungere kan du tilbyde partnerskab til andre hjemmesider som sender nye brugere og f.eks. får 100kr. per ny betalende bruger og så kan det i den grad tage fat.

Jeg har kontakt til et firma som tilbyder dette så PM mig så får du kontakt oplysinger hvis du vil ned af den vej.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)