Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor finder man bedst statistik over antal personlige virksomheder - ApS og måske tilmed IVS i danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik lige fra andet sted tal for at der er 394000 aps (nok inkl. IVS) og at af dem er 137.000 under tvangsopløsning., Jeg troede ikke der var så mange ApS (mener at huske ca 600.000 aktive CVR registreringer og heraf under halvdelen ApS)

Hvor kan man hente den type statistik. Jeg har prøvet danmarks statistik uden større held

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske fra cvr registreret

Du skal så enten godkendes til API , eller man kan tilkøbe sig udtræk 

Er dog i tvivl om hvor specefikt du kan få/køb et udtræk hvis det ikke er en api tilgang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet via CVR men med at andet gratis er det lidt underligt hvis der ikke et eller andet sted findes tal for antal ApS - enkeltmands CVR - Det må der givet gøre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde antal af hver virksomhedsform på Danmarks Statistik. Nyeste tal er dog fra 2013, hvor antallet af virksomheder var 298548, heraf 82895 ApS'er.

Statistiken opdateres næste gang den 22-7-2016

Se GF5: http://www.statistikbanken.dk/10100 

---

[opdateret]

Det ser også ud til at du kan få oplysningerne ved at bestille et dataudtræk på https://datacvr.virk.dk/data/ .

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde der gøre , har dog ikke google det

Er lidt interesseret i hvis du ikke kan finde et, for så har jeg en ide til et lille sideprojekt, jeg blev for 2 uger siden godkendt til api adgang til cvr

(det kræver ikke det store at blive det)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

de tal jeg har set - og som jeg ikke kan stemme af med Danmarks statistik stammer netop fra den åbne CVR API 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi (eStatistik) har på baggrund af CVR-registeret åbnet en database med oplysninger om antal virksomheder opgjort på ejerformer (+branche, kommune og antal ansatte)

Her kan alle hente oplysninger om antal virksomheder i cvr-registeret.

I øjeblikket er der ca. 710.000 cvr-registreringer, heraf ca. 215.000 Aps'er.

I Danmarks Statistik er der ganske rigtigt kun ca. 300.000 firmaer og heraf ca. 83.000 Aps'er.

Forskellen skyldes, at Danmarks Statistik kun opgør antal "reelle" virksomheder, dvs. virksomheder der på årsbasis kan præstere hvad der svarer til et halvt årsværk.

I CVR-registeret er der derfor mange små virksomheder (typisk enkeltmandsvirksomheder), men også mange holdingselskaber, primært blandt APS'er og IVS'er, som ikke indgår i Danmarks Statistiks opgørelse af "reelle" virksomheder.

For både A/S'er og Aps'er kan man rense CVR-registreringerne for virksomheder med Uoplyst beskæftigelse (Danmarks Statistisk indberetter løbende eIndkomstdata til CVR-registeret) - herved får man ca. 81.000 Aps'er og 28.000 A/Ser hvilket er tæt på tallene fra Danmarks Statistik.

Resultaterne kan alle få adgang til på vores hjemmeside http://databank.estatistik.dk/cvrStart.jsp.

Bemærk: Hvis udtrækket gælder alle kommuner, brancher, ejerformer og antal ansatte vil det tage ca. 1 minut - mens oplysninger for den enkelte kommune kan opnås på et par sekunder.

vh Kent

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at forskellen også stammer fra at CVR API og alm udtræk medtager lukkede selskaber inden for en periode og derfor har højere tal? Er det galt?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at virksomheder under konkurs mv. indgår, det gælder for ca. 7-8.000 virksomheder ud af det samlede antal, dvs. godt 1 procent.

De kan forholdsvis enkelt fjernes.

vh Kent

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)