Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit domænenavn er næsten blevet hugget!

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tobias:
Hvis du læser DK-Hostmasters betingelser finder du netop ud af at du IKKE må leje et domæne uden plan om brug. Så hvis en lejer bliver anmeldt og der kan ses ikke at have være brug i længere tid(kun set få tilfælde og de var alle ikke brugt i flere år) så bliver domænet stillet ledigt.

Jeg har nu flere domæner som udelukkende benyttes til mail, så hvordan hulen skulle DK-Hostmaster gøre sig til dommer over, om jeg bruger domænet eller ej.

Så længe jeg betaler mit årsgebyr og der er tilknyttet navneservere til domænet, så er de rav ruskende ligeglade.

Nu har jeg været i det her "game" i snart 20 år, og jeg har endnu til gode at se et eksempel på din påstand om, at DK-Hostmaster stiller et domæne ledigt hvor ovenstående er opfyldt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oxkjær:

Tobias:
Hvis du læser DK-Hostmasters betingelser finder du netop ud af at du IKKE må leje et domæne uden plan om brug. Så hvis en lejer bliver anmeldt og der kan ses ikke at have være brug i længere tid(kun set få tilfælde og de var alle ikke brugt i flere år) så bliver domænet stillet ledigt.

Jeg har nu flere domæner som udelukkende benyttes til mail, så hvordan hulen skulle DK-Hostmaster gøre sig til dommer over, om jeg bruger domænet eller ej.

Så længe jeg betaler mit årsgebyr og der er tilknyttet navneservere til domænet, så er de rav ruskende ligeglade.

Nu har jeg været i det her "game" i snart 20 år, og jeg har endnu til gode at se et eksempel på din påstand om, at DK-Hostmaster stiller et domæne ledigt hvor ovenstående er opfyldt!

Jeg kan kun bakke op omkring det Oxkjær skriver... Jeg har også adskillige domæner, som blot er til mails, og selvom flere af dem er gode, så kan DK Hostmaster eller andre da ikke påstå, at domænet ikke bruges, for det gør det, og det kan dokumenteres via de mange sendte og modtaget emails. Dermed er alle betingelserne for leje af et domæne opfyldt...

Der står ingen steder i DK Hostmasters betingelser, at der skal ligge en hjemmeside på en URL, før den er taget i brug. Og alle domæneklageafgørelser viser også, at en aktiv email betragtes som domænet er i brug, også selvom der intet indhold er at finde på den pågældende side...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oxkjær:

Tobias:
Hvis du læser DK-Hostmasters betingelser finder du netop ud af at du IKKE må leje et domæne uden plan om brug. Så hvis en lejer bliver anmeldt og der kan ses ikke at have være brug i længere tid(kun set få tilfælde og de var alle ikke brugt i flere år) så bliver domænet stillet ledigt.

Jeg har nu flere domæner som udelukkende benyttes til mail, så hvordan hulen skulle DK-Hostmaster gøre sig til dommer over, om jeg bruger domænet eller ej.

Så længe jeg betaler mit årsgebyr og der er tilknyttet navneservere til domænet, så er de rav ruskende ligeglade.

Nu har jeg været i det her "game" i snart 20 år, og jeg har endnu til gode at se et eksempel på din påstand om, at DK-Hostmaster stiller et domæne ledigt hvor ovenstående er opfyldt!

Hej Oxkjær,

Dine års erfaring ændre ikke på fakta, trist at du ikke ved det.

Som lejer af et .dk domæne har vi brugspligt(slå det op) så om du bruger en mail eller som landing page er ligegyldigt så længe du bruger det. Som jeg også skrev så er det yderst sjældent at et domæne bliver stillet ledigt, jeg har kun hørt om sager der omhandler anmeldelser.

Husk i Danmark ejer du ikke noget, hvis der skal bygges en motorvej der hvor dit hus ligger, bliver du frataget dit hus, dog med en vis kompensation, men du bliver smidt ud af dit ejet hus uanset.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tobias:
Dine års erfaring ændre ikke på fakta, trist at du ikke ved det

Du snakker som du har forstand til.

Så længe der er tilknyttet mindst 2 godkendte navneservere, så er de ligeglade, og så dropper jeg ellers ud af den her tråd.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Nej Fashion Seler. Jeg er ikke seriøs... Undskyld hvis jeg har forstyrret dig og din sparsomme tid med mit fuldstændig inkompetente og naive indlæg her på sitet for nystartede iværksættere som har brug for sparring....

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu heller aldrig hørt om at Dk-hostmaster lige selv går ind og fritstiller et domænenavn med den baggrund.

Derimod har jeg flere gange oplevet, at domæner uden synlig aktivitet, er blevet overdraget efter anmodning.

Her tror jeg bestemt ikke aktiv mailbrug er nok.

Køber du Coca-cola.dk er jeg slemt overbevist om, at aktiv mail tilknyttet domænet ikke er nok til at vinde en sag hos domæneklagenævnet.

Men det er så lidt noget andet end at fritstille uden anmodning.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

TJposten@gmail.com:

Nej Fashion Seler. Jeg er ikke seriøs... Undskyld hvis jeg har forstyrret dig og din sparsomme tid med mit fuldstændig inkompetente og naive indlæg her på sitet for nystartede iværksættere som har brug for sparring....

Læs det jeg har citeret, det er angående erstatning... Du kan ikke få erstatning, hvis du ikke har lidt et tab, det er basal viden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:

Køber du Coca-cola.dk er jeg slemt overbevist om, at aktiv mail tilknyttet domænet ikke er nok til at vinde en sag hos domæneklagenævnet.

Så handler det jo ikke længere om et alment domæne, men derimod om en varemærkekrænkelse, og så er det nogle helt andre regler og love, som tæller...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt at det vil være en krænkelse at varemærket, men det er jo indirekte også det trådstarter brokker sig over, han har så bare kun haft ideen om sitet og varemærkets eksistens i hovedet, hvilket han anser for nok til at få erstatning.

Jeg tror faktisk jeg kunne være milliardær, med alle de projekter jeg ikke har fået færdiggjort, som andre har kastet sig over - måske jeg også skulle stævne dem (så har jeg da noget at bruge tiden på).

Men i de sager jeg har været involveret i hos domæneklagenævnet, har de udelukkende set på, hvilket part domænet har størst tilhørsforhold til, hvis der ikke overtrædes en lov.

Derfor vil et site med content på, altid få retten til et site der ikke tidligere har været content på - også selv om det benyttes til mails, eller tests af database etc. etc. etc.
Dog kan specielle navne sandsynliggøre tilhørsforholdet til en part f.eks. et bestemt efternavn - bare ikke hvis modparten har det samme.

Det er jo sådan set meget fair opbygget, så alle navne ikke fyldes op af diverse dårlige undskyldninger for domain parking med salg for øje.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias:

Oxkjær:

Tobias:
Så hvis du som du beskriver det, ikke haft brugt det i lang tid, så er det højsanesynligt at DK-Hostmaster har gjort domænet ledigt. Netop for at folk ikke bare kan lejer domæner uden at bruge dem

Hvad er det for noget vrøvl, så længe man betaler sit årsgebyr bliver domænet ikke frigivet - brugt eller ej.

Hej Oxkjær,

Hvis du læser DK-Hostmasters betingelser finder du netop ud af at du IKKE må leje et domæne uden plan om brug. Så hvis en lejer bliver anmeldt og der kan ses ikke at have være brug i længere tid(kun set få tilfælde og de var alle ikke brugt i flere år) så bliver domænet stillet ledigt.

Der hvor jeg dog undre mig er at DK-Hostmaster skal forsøge at kontakte lejeren om fremtidsplanerne... Men vi har jo heller ikke alle detaljerne.

DK-hostmaster går ikke ind og fritstiller et domæne så længe du betaler dit årsgebyr. Hvis andre er interesseret i domænet og mener at domæneejeren overtræder retningslinjerne, kan man starte en domæneklage hos Domæneklagenævnet. Nævnet skal så tage stilling til om domænejeren har opfyldt betingelserne. Her bliver begge parter hørt, så ens domæne bliver altså ikke taget fra en uden at man bliver hørt i en klagesag. 

Der har været masser af klager hvor ejeren ikke har brugt domænet i mange år - og selv det er ikke nok til at få frataget domænet, hvis ejeren har en plan for at anvende domænet senere. Når det er sagt står man naturligvis altid stærkere i en domæneklagesag, hvis domænet er synligt i brug. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)