Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Google? Hvad er alternativet

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler det samme til Adwords men får færre og færre nye kunder. En mulig forklaring finder jeg, når jeg ser, hvordan min kone navigerer på Nettet. I det, hun tror er browserens adresselinje starter hun med at taste adressen på den hjemmeside, hun vil hen til. Google er hurtig til at foreslå hende den rette side, som hun så vælger - tror hun. For nu laver Google så et opslag og som ventet kommer den side, hun søger op som øverste forslag, så den klikker hun på, og så når hun frem og tænker ikke mere over det, men hjemmesideejeren har så lige betalt Google 10-20 kr. eller mere for at hjælpe hende med navigationen. Tilbage til min hjemmeside, som er en webapplikation med mange brugere, der dagligt logger ind. Hvis en brøkdel af dem navigerer på samme måde som fruen gør, og jeg betaler 10-20 kr. hver gang, så er det mildest talt ikke godt.

Hvad skal man gøre ved det? Kontakte pressen? Jeg ved det ikke, men jeg er begyndt at kigge mig om efter andre muligheder. Er der nogen, derude, der har erfaringer med facebook som annonceplatform? (Vores webapp henvender sig til virksomheder, men medarbejderne er brugerne). Eller andre ideer? (PS: Jeg er ikke til SEO-optimering)

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pc-gram,

Jeg har potentielt en kniv-skarp adwords-mand, som jeg kan spørge, om han vil kaste et blik på din kampagne, hvis du ønsker? :) Kan være at han har et par fif til hvordan din kampagne kan blive bedre? 

Ps. Det skal selvfølgelig ikke koste dig noget! :) "Så længe at det ikke er den helt store optimering vi er ude i?"

Vh,

Meal4U.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

pc-gram:
(PS: Jeg er ikke til SEO-optimering)

Så skulle du måske overveje at skifte branche ...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo så bare lade være med at annoncere på dit brand, så vil din organiske placering ligge øverst.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

pc-gram:
men hjemmesideejeren har så lige betalt Google 10-20 kr. eller mere for at hjælpe hende med navigationen.

Jeg har aldrig set en Adwords konto hvor der blev betalt 10-20 kr. pr. klik for brandsøgninger. Er du helt sikker på du ikke blander noget sammen?

pc-gram:
Tilbage til min hjemmeside, som er en webapplikation med mange brugere, der dagligt logger ind. Hvis en brøkdel af dem navigerer på samme måde som fruen gør, og jeg betaler 10-20 kr. hver gang, så er det mildest talt ikke godt.

Jeg styrer Adwords for et dansk brand med en del brandsøgninger, og du får lige lidt stats for de seneste 30 dages brandsøgninger:

19.672 visninger

4.001 kliks

9 visninger og 5 kliks for www.brand.dk

10 visninger og 2 kliks på www brand dk (som jo ikke er en webadresse når der er uden punktummer så der bør google jo altid lave en søgning)

5 visninger og 2 kliks brand.dk

På denne konto er 9 kliks ud af 4001 kliks på brandsøgninger altså folk der direkte eller næsten direkte har skrevet den korrekte adresse.

Prisen er 31-84 øre pr. klik.

Du skriver i øvrigt "hvis en brøkdel....", hvorfor skrive "hvis", du kan jo se præcis hvad folk søger på i din Adwords, så det er jo bare at gå ind og tjekke antal søgninger på de ord, og gns. pris på klik.

pc-gram:
Hvad skal man gøre ved det?

Du kan gå ind i din Adwords og vælge din brand kampagne, og se hvad brugere søger på for at finde din side, og er der ord/fraser du ikke ønsker at betale for, så tilføjer du bare disse som negative søgeord. Så kan du stadig beholde din brandkampagne kørende, men slippe for at betale for lige præcis de ord/fraser du ikke ønsker.

pc-gram:
Kontakte pressen?
Og hvad vil du sige til dem? At man skal passe på med at bruge Adwords hvis man ikke har sat sig ind i det? Smile  Det er jo historien. Google snyder ikke som du beskriver, for det er jo dig der vælger præcis hvad du vil vises på, og du har tilsyneladende valgt du gerne vil betale 10-20 kr. for specifikke brandsøgninger, som ikke er nødvendige i din kampagne.

pc-gram:
Jeg ved det ikke, men jeg er begyndt at kigge mig om efter andre muligheder.

Hvad med at sætte dig rigtigt godt ind i Adwords? Der findes MASSER af gratis information om Adwords, og hvordan du optimerer dine kampagner, du kan starte med denne lille begynder-guide med 18 ofte begåede fejl i Adwords https://www.concept-i.dk/blog/adwords-fejl.html. Derefter kan du tjekke http://www.ppchero.com/category/how-to/ og http://blog.whitesharkmedia.com/ hvor der er gigantisk meget gratis information og tips og tricks til Adwords. Hos whitesharkmedia kan du også hente en gratis e-bog om Adwords.

Dermed ikke sagt du ikke skal se efter andre muligheder, man bør altid se på hvor man får den bedste ROI.

pc-gram:
PS: Jeg er ikke til SEO-optimering
Jeg ved ikke om det er en joke eller en bevist provokation, så den kommenterer jeg ikke på.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk man må ikke hænge firmaer ud på Amino :-) Og nu forstår jeg endelig hvorfor - fordi hvis det er din opfattelse af at blive snydt, så tror du skal kigge lidt indad og se om du har gjort dit arbejde godt nok....

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@ Meal4U: Det kan vi evt vende tilbage til. Min nuværende kampagne er udarbejdet af et stimeret, autoriseret firma, så den fejler nok ikke så meget. Se også mine svar længere nede.

@Mikkel: SEO-optimering er ikke min kop te af 3 årsager:

1) Det forsøger at underminere det arbejde Google gør for at bringe de bedste svar på en søgning, når Google samtidig må gøre krumspring for at undgå SEO-manipulering.

2) Teksterne på min forside er meget nøje udvalgt, og dem skal der ikke laves om på, blot for at Google så skal opfatte min side som levende.

3) Skal jeg SEO-optimere skal jeg betale en eller anden selvudnævnt guru til at gøre det for mig eller afsløre Googles hemmeligheder. Begge dele under devicen: Fuld tilfredshed eller pengene er spildt.

Men skifte branche? Nej, vi vækster med 10 pct om året, og det er fint for mig. Det interessante er, at vores vækstrate tilsyneladende ikke blev påvirket af, at vi for et par år siden skar Adwordsbudgettet ned med 90%

@ Jonas. Jeg forstår ikke helt din kommentar, men jeg kan oplyse, at det ikke er en branding kampagne, vi kører. Det er en pay-per-click.

@Thomas. Tak for det lange indlæg. Nu er det som sagt ikke en branding-kampagne (pay-per-view) vi kører, og den er iøvrigt opsat efter alle kunstens regler af et dertil indrettet firma. Så prisen 10 kr./klik er den grænse vi har sat, hvilket bringer os i gns på 3.-4.plads

----

Jeg skylder jer alle lige at uddybe min observation, for der ER tale om en observation: Min kone bruger iPad og jeg bruger PC. På PC kan jeg ikke genskabe problemet, men på iPaden, Safari, når jeg taster "gruppeplan" i feltet, der er et kombineret søge- og adressefelt, foreslår den hurtigt, at det er "gruppeplan", jeg vil lede efter. Jeg trykker Enter eller Søg, og nu kommer min annonce på Google frem som det første og eneste. Den klikker jeg så, og når frem til mit mål, og donerer samtidig i kassen til Google.

Men er den observation korrekt? Den er konsistent med at konverteringsraten er faldende, men det kan der selvfølgelig også være andre svar på. 

Så inden I skælder mere ud, så prøv lige at eftergøre min observation på din egen eller ægtefælles iPad.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pc-gram:

Det kan vi evt vende tilbage til. Min nuværende kampagne er udarbejdet af et stimeret, autoriseret firma, så den fejler nok ikke så meget. Se også mine svar længere nede.

Hvis du betaler 10-20 kr. for brandsøgninger på ord du slet ikke vil betale for, så er din Adwords ikke korrekt opsat. Længere er den ikke.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

pc-gram:
@Thomas. Tak for det lange indlæg. Nu er det som sagt ikke en branding-kampagne (pay-per-view) vi kører, og den er iøvrigt opsat efter alle kunstens regler af et dertil indrettet firma. Så prisen 10 kr./klik er den grænse vi har sat, hvilket bringer os i gns på 3.-4.plads

Jeg taler ikke om pay-per-view.

En Brand-kampagne i Adwords er en kampagne hvor du grupperer dine brandsøgninger. I mit  tilfælde ville en brandkampagne i Adwords være ord som "WebCoders", "Web Coders" osv.

Lige præcis brandkampagner i Adwords (hvor man betaler pr. klik) giver normalt en meget meget lav pris, da resultatet er ekstremt relevant, og CTR er meget meget høj.

Hvis nogen søger på f.eks. www.webcoders.dk i google søgefelt og jeg har oprettet en kampagne i min Adwords der indeholder denne søgninger, så vil kliks blive meget meget billige da relevansen er meget meget høj.

Det du skriver til at starte med er jo netop når folk søger på brandet, men ikke bruger feltet til URL, men i stedet søger på det. I dette tilfælde vil prisen pr. klik på Adwords blive meget lav da det er en brand-søgning.

Så jeg vil gentage mig selv igen. Hvis du betaler 10-20 kr. for brandsøgninger, altså søgninger på dit brand, på søgninger du slet ikke vil betale for, så er din Adwords opsat forkert.

pc-gram:
Jeg trykker Enter eller Søg, og nu kommer min annonce på Google frem som det første og eneste. Den klikker jeg så, og når frem til mit mål, og donerer samtidig i kassen til Google.

Men er den observation korrekt? Den er konsistent med at konverteringsraten er faldende, men det kan der selvfølgelig også være andre svar på.

Din observation er spot on, og helt korrekt. Du betaler til Google fordi du har valgt at det vil du gerne. Hvis du ikke ønsker at betale for netop det ord, så fjerner du det blot i din Adwords, og så er den ikke længere.

Jeg behøver ikke eftergøre observationen, for det er jo sådan Adwords og Google virker. Men det er dig der bestemmer hvilke ord du vil byde på, og du kan jo bare stoppe med at byde på det ord, hvis ikke det er profitabelt for dig.

Man kan ikke tale om snyd når du aktiv vælger at du ønsker at blive fundet på præcis det ord, og du aktivt vælger hvor meget du vil betale for det. Igen vil jeg pointere at hvis du ikke ønsker at betale for at blive vist på "gruppeplan" og betaler 10-20 kr. pr. klik, ja så er din Adwords forkert opsat, for så er den jo ikke opsat efter dit behov.

Noget andet du kan spørge dig selv om, er hvor mange nye kunder kontra hvor mange eksisterende kunder der søger på præcis "gruppeplan".

Personligt ved jeg slet ikke hvad det er, og jeg tror du betaler rigtigt meget for at dine eksisterende kunder finder dig, mens nye kunder måske slet ikke bruger den søgning. Det vil i hvert fald være en stor overvægt af eksisterende kunder som du betaler for igen og igen for kliks.

Så umiddelbart ville jeg også gætte på din konvertering til nye kunder er meget lav på ordet "gruppeplan", da dem der søger på det er dine eksisterende kunder.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre skriver kan det løses ved at ændre opsætningen af dine Adwordskampagner.

Google yder gratis support til deres Adwordskunder, som bruger for mere end 65 kr. om dagen, så jeg kan kun anbefale dig at ringe til dem og få det løst.

Deres supportere sider klar ved telefonen mandag - fredag fra 9.00 til 17.00 på telefon: 80 32 06 31

Mvh. Karsten Sønderup

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)