Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste tekniske løsning for opstart af web-medie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg har det seneste år, gået med en god idé til et web-medie.

Jeg har helt styr på det indholdsmæssige og forretningsmodellen, men har en meget begrænset viden om det tekniske.

I starten forstillede jeg mig en storstilet lancering med investorer i ryggen, men som tiden er gået, vil jeg hellere lancerer det i det små, med mig selv som den primære arbejdskraft og evt. et par freelancere som er inden over - således at jeg ikke er så afhængig af store indtægter / investeringer fra starten.

Men så melder spørgsmålet sig, findes der mon en god, billig teknisk løsning - gerne med et indbygget samarbejde omkring annoncesalg?

Den hjemmeside jeg skal bruge, er i virkeligheden uhyggelig simpel. Den skal rumme en tabloid-udseende forside, hvorfra man kan klikke på de enkelte historier. Derudover er der ikke som sådan nogle undersider - altså ud over artiklerne, som selvfølgelig også nemt skal kunne deles på sociale medier.

Til gengæld er det vigtigt at siden som minimum kan klare op til 30.000-50.000 brugere om dagen.

Det er ambitionen at blive endnu større på sigt, men den tekniske løsning, jeg her søger er også til at beta-teste, uden at siden går ned, når nogle af artiklerne forhåbentlig går viralt.

Hvem eller hvor ville det give mening at tage kontakt til?

Sidder der en web-programmør eller lignende, som evt. kunne være interesseret i at medvirke i udviklingen af et medie-site, som en form for partner i projektet, hører jeg naturligvis også meget gerne fra dig, da det vil være rigtig vigtige kompetencer at have med ombord :)

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 36
Fra  Web Content Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vil du ikke lige kontakte mig på info@christenseninvest.dk da jeg lige har et par spørgsmål til siden, inden jeg kommer med et estimat.

Rigtig god dag!

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En god, "billig" løsning ville være at få siden kodet i WordPress. Det ville være nemt at få sat op, og gøre det nemt for dig at redigere og tilføje artikler uden teknisk erfaring.

Der er dog nogle betænkeligheder ved at bruge WordPress, når man forventer så mange samtidige brugere, som du gør. Dette fordi systemet i sig selv simpelthen ikke er godt nok til at klare "presset", skulle en af dine artikel gå viralt.

Alternativet (som alle de store nyhedsmedier bruger) er custom kode, som de selv får kodet in-house. Så kan de nemlig tilpasse det fuldstændigt efter deres behov.
Det er selvfølgelig den dyre løsning, da det nok mindst vil koste 50k bare som start, at få et professionelt bureau til at kode det. WordPress løsningen får du helt ned til 5-6k.


Du skal være velkommen til at skrive til mig på morten@debana.dk, skulle du have nogle yderligere spørgsmål eller hvis du vil sættes i kontakt med nogen, der kan lave den ene eller anden løsning.

Mvh.
Morten
Debana.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det er et server issue og ikke platformen som sådan?

Wordpress.com har de her data:

* over 8,000 new users sign up,
* 700 or so existing user close their accounts,
* existing users publish about 120,000 posts and 45,000 pages, and
* the number of unique page views is in the neighborhood of 25 million...

Det virker da fint.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)