Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Vil denne ændring i min URL være en god ide?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er det godt, at ændre din URL, så den springer et ”step” over, så det første ord i din URL’en er dit keyword?

F.eks. den rigtige struktur/sti er domæne.dk/produkt-kategori/makeup. Er det så en god ide at ændre den til domæne.dk/makeup, hvis dit keyword er makeup – altså i forhold til SEO?  Og kan man selv ændre det, eller skal en programmør gøre det? Er der risici ved at ændre sin URL’s?

På forhånd tak! :)

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at det gør den store forskæld om det hedder stien hedder det ene eller det andet.

Du vil formendeligt få mere ud af at være sikker på at ingen af teksterne er ens med tekster på andre hjemmesider evt se på nogle af de første links her under: https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=check%20website%20for%20duplicate%20content

Alt efter hvordan siden er bygget op så kan der være brug for en 'programmør'/'udvikler' da du nemt kan ende ud i at der er noget kode som skal ændres før end siden virker igen. Jeg vil anbefale dig at kigge på andre ting end lige netop denne ændring da jeg ikke tror på at du får nok for pengene her.

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg forstår godt din pointe. Men er det rigtigt forstået, at det slet ikke vil give en værdi at få keywordet så tæt på domænet som muligt? Min side er nemlig ikke færdig endnu, så jeg ønsker at bygge siden op så godt som muligt ift. mine keyword og SEO generelt. 

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må være dig svar skyldig om hvor meget det giver, Google uddeler desvære ikke en facitliste over dette. 

Dog vil jeg sige at du kan komme højt op i SEO ved at bruge tiden på andre ting som med sikkerhed vil hjælpe.

En af de store ting er at få siden live, omdøb alle billeder til at have et filnavn der indenholder keyword mm.

Meget SEO kan også laves hen af vejen, da google alligevel aldrig ligger dig på toppen til at starte med, den plads skal du gøre dig fortjent til.

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det vil jeg så gøre, tak :)

Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Fra  ForLedige.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofia92,

Normalt er Google ikke meget for at give tips, men netop spørgsmålet om URL struktur er en af de ting der er så basale at det behandles i deres 'Search Engine Optimization - Starter Guide', der kan hentes på https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf

Svaret på dit spørgsmål er at Google vil foretrække en URL der hedder domæne.dk/produkt-kategori/makeup/

Det vil kun give mening at fjerne produkt-kategori, fra URLen, hvis der kun er en produkt kategori på siden, da den så kun vil bidrage til længere URLs og ikke hjælpe med at gøre siden mere overskuelig. 

Med venlig hilsen

Jens Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)