Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til at øge vækst

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er indehaver af et nichefirma igennem 3,5år nu som er opbygget uden lån og er sidste år konverteret fra I/S til ApS. Vi har en årlig omsætning på ca 1/4mio og er drevet ved siden af fuldtidsjob. Vi er to ejere af dette firma og ser at vi nu har ramt den kapacitet vi selv kan yde for at få vækst til firmaet. Vi ser stadig et kæmpe potentiale og mange urørte områder vi kan gribe an og er klar til at ansætte. Det store problem ligger nu i at vi stadig ikke kan financiere en ansat selv og har behov for et lån. Min virksomhedspartner er ikle interesserer i at finde en investor hvor vi skal udstykke anparter men mere et lån. Hvilke muligheder findes der udover at spørge banken, er der andre virksomheder der kunne være interesseret i at "investere" på andre vilkår end at få anparter i firmaet?

Mvh

Kim

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

altså vil det ikke være mere relevant at én af jer går ned i tid i jeres fuldtidsjob i stedet for at låne til at ansætte en medarbejder - som muligvis først er rigtig oppe og køre efter 3-5 måneder.

Jeg tror ikke at du finder virksomheder som er interesseret i at "investere" i virksomhed som har 250.000 kr. i omsætning om året, og hvor de to ejere ikke tror nok på idéen til at en af den dropper eller går ned i tid på sit fuldtidsarbejde

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marwe

Vi tror skam på ideen, ellers ville vi ikke ud og ansætte. Vi står dog begge i en situation hvor vi ikke har råd til at gå ned i tid grundet økonomi på hjemmefronten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror uanset hvad - banken vil være billigst men om de vil være med afhænger givet af personlig sikkerhed for med 250.000 i omsætning er det begrænset hvor meget der er til øvrige omk og en ny ansat

Jeg ville i alle fald teste via budget - og så banken først - det er givet billigere end nogen anden form - specielt uden at afgive ejerandel. Alternativt forsæt som det er og spar op i selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke jeres privatøkonomi, så det vil jeg ikke kommentere på.

Men så gå dog i banken og lån penge til at én af jer kan stoppe med at arbejde - det bliver jo det samme om I låner penge til at ansætte én, så vil den bedste løsning for jeres virksomhed at I låner penge, så én af jer kan stoppe med at arbejde, fordi jeg formoder at I vil være langt bedre at "ansætte" end at I skal lære en person op - og hvad nu hvis personen ikke er det rigtige - så har I tabt en masse penge på at ansætte en forkert.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

jeg tror uanset hvad - banken vil være billigst men om de vil være med afhænger givet af personlig sikkerhed for med 250.000 i omsætning er det begrænset hvor meget der er til øvrige omk og en ny ansat

Velkommen til verdenen med medarbejdere :-) 

Det har af rigtigt mange omgange chorkeret mig. Det er utroligt svært at finde det rette match - og selvom man så finder personen kræver det meget ledelse etc. 

Det er meget lettere sagt end gjort. 

Jeg tror du skal kigge på en let anden løsning. Skru op for forventninger.. 

Find en investor der vil investere nok til en af jer kan gå fuldtid og give den maks gas... En god investor kan godt se fornuften i at de skal skyde penge ind til 12-24 måneders løn. En ejers 100% dedikation kan slet ikke sammenlignes med en ansat. 

Du skal ikke være så bange for at miste lidt procenter. Det meget sjovere at eje 33% af 10.000.000 kr. end 50% af 250.000 kr :-)

Never forget that :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Du skal ikke være så bange for at miste lidt procenter. Det meget sjovere at eje 33% af 10.000.000 kr. end 50% af 250.000 kr :-)

Never forget that :)

Bedste argument i hele tråden.

 

I tilføjelse hertil, bare fordi man reducerer sin ejerandel betyder ikke man mister indflydelse. Ejeraftaler eller forskellige kapitalklasser kan sikre at kontrollen bevares. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

I tilføjelse hertil, bare fordi man reducerer sin ejerandel betyder ikke man mister indflydelse. Ejeraftaler eller forskellige kapitalklasser kan sikre at kontrollen bevares. 

Helt enig... Man joker altid om at man bare aldrig sælge mere ud end man har 51% tilbage. 

Mere praktisk talt så har Jesper helt ret - det er papir-arbejdet der er det virkeligt afgørende. 

Derudover så har man også en del "magt" når man tegner selskabet som Direktør. Det er ikke alle små beslutninger der nødvendigvis skal forbi en investor. 

Og en kritisk investor kan måske være det bedste der nogensinde er sket jer, fordi han/hun vil se jer med skeptiske øjne - og enten giver i op - ellers kæmper i en som en i hel.... bare fordi den kritik, er lige den ekstra skarphed der skal til at knokle igennem og få det til at lykkedes!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)