Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder? Patent? Juridsisk erfaringer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg overvejer og state en ny virksomhed. Vil helst ikke ud med hvad det er for en idé. Men er i tvivl om hvordan jeg finder ud af reglerne om de forskellige fødevare, og om nogle for eksempel har patent på idéen eller ej. og mange andre juridiske spørgsmål. Hvordan kan jeg komme i gang uden at bruge ofr mange ressourcer på det. Og hvor kan jeg undersøge alt hvad der har med en fødevarevirksomhed at gøre 

Tak på forhånd! 

- Adam 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent er noget man kan få på tekniske opfindelser af kommerciel værdi og med opfinderhøjde osv - så det er ikke sandsynligt du løber ind i det for fødevarer. Man kan ikke få patent på en opskrift/blanding

Du kan kontakte fødevarestyrelsen som skal godkende din virksomhed formentlig og se om de vil hjælpe dig videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John. 

Mit spørgsmål er så om man kan få patent over en måde at gøre tingene på. Altså en bestemt måde at drive en virksomhed eller restaurant på? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - kun på tekniske unikke ny opfindelser - ikke på metoder - ideer osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak! 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt patentere en fødevare, tænk på en chokolade, der ikke klistrer, når den varmes op via hænder/fingre

Mvh. Ludvigsen www.eneret.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mogens:

Du kan godt patentere en fødevare, tænk på en chokolade, der ikke klistrer, når den varmes op via hænder/fingre

Mvh. Ludvigsen www.eneret.dk

det er processen du kan patentere - ikke indholdet du - er jeg ret sikker på. Hvis du mener det er indholdet - og ikke den tekniske fremstilling - så vil jeg gerne lære ved at du linker til patentet tak

jeg kan tage fejl, men tror ikke du kan patentere et indhold - men fremstillingsmetoden - herunder ex frøløse pebberfrugter - (mener patent så blev betinget af at fremstillingsmetoden skulle offentliggøres - men jeg tror det er det tekniske/fremstillings metode - teknik og ikke indhold -  der patenteres og ikke andet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er processen du kan patentere - ikke indholdet du

Det er ikke rigtigt, for der tages godt tages patent på f,eks en kemisk forbindelse.  Ligeledes kan der tages patent på selve fremstillingsmetoden såfremt den er unik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
det er processen du kan patentere - ikke indholdet du

Det er ikke rigtigt, for der tages godt tages patent på f,eks en kemisk forbindelse.  Ligeledes kan der tages patent på selve fremstillingsmetoden såfremt den er unik.

kom gerne med link til patent på en kemisk forbindelse som går på forbindelsen og ikke fremstillingsmetoden.

Det er en vanskelig debat som jo let løses ved at give link til patentet - ER det på forbindelsen/blandeingen eller metoden?? Hit med link der beviser patent på en kemisk forbindelse og ikke metoden - og jeg tror dig - ellers ikke :) 

Jeg er helt enig i, at en fremstillingsmetode (som vel er teknik og ikke på bare en blanding af ingredienser) kan give patent. Gi meget gerne link til et patentnummer som er givet på selve forbindelsen/blandingen -  og ikke metoden tak - Jeg lærer altid gerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)