Skal nu til at sætte pris på mine produkter - er der nogle gode råd?- -skal jeg sætte en pris lavere end de store veletablerede firmaer i min branche? det er fristende - jeg har stadig hovedindtægt fra mit gamle job - så kan i princippet sætte prisen til O kr. - men det er selvfølgelige ikke hensigtsmæssigt..... spørgsmålet er om jeg skal ligge 10 procent eller 30 eller 50 procent lavere - hvor meget vil disse lavere priser genere i ekstraomsætning? -skal jeg matche den pris som de store hovedspillere i min branche fører? er det i virkeligheden der jeg skal lægge mig? -skal jeg lægge mig over den almindelige pris i branchen? -det er jo fristende at tilbyde en væsentlig billigere pris en de andre spillere på markedet, men er der gode argumenter for dette? jeg er naturligvis også afhængig af at der er et marked for mine produkter om 2 år, så er ikke interesseret i at forårsage lavere priser generelt... -omvendt er jeg en mega lille spiller på markedet og det faktum at jeg måtte have væsentligt lavere priser en andre, ville ikke ændre de store spilleres prissætning(vil jeg mene) Gode råd modtages - jeg opererer i forlagsbranchen - men alle input er velkomne:-) |
En av mine helter innen digital markedsføring publiserte denne artikkelen i går:
http://www.buildersociety.com/threads/setting-the-price-customer-perceived-value-vs-pricing.1703/
Superspennende rundt det å sette pris og bygge verdi rundt en vare, og hvordan dette endrer spillereglene i et marked.