Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en medarbejder i drift ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

[ Hi alle sammen]

Jeg er igang med at lave en forretningesplan for mit kommende rengøringsfirma og har i den forbindelse brug for jeres hjælp.


Jeg sidder og regner ud, hvad det vil koste at have en timelønnet ansat og samt finde ud af hvilke krav der stilles til firmaet, som arbejdsgiver.


Som firma skal man ihvertfald have følgende forsikringer:

1. Erhvervsansvarsforsikring
2. Arbejdsskadeforsikring

Jeg ved en rengøringsassistent får ca 140 i timeløn.

1.Men hvad er Total kostpris for en medarbejder, altså der skal feriepenge, pension, mv ?
2. SKAL en ansat have mere i løn hvert år ?
3. Har nogen ide om hvad de forskellige forsikringer koster ?

Har jeg overset noget eller har nogen tips til hvordan noget kan spares lidt på ?


Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige haft en snak med et forsikringsselskab og fået oplyst priser.

jeg har fået oplyst, at 2 deltidsansatte med forsikring erhvervsansvarsforsikring og Arbejdsskadeforsikring kommer til koste 18.000kr Super Angry

Det er 750 kr. pr måned for en ansatte.

Hvis man betaler 130kr i timeløn, hvad skal man ellers betale  og hvor meget ca ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert på området men feriepenge og ATP-bidrag. Overvej også en pensionsordning, hvis det er :-)

www.dinformue.dk

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige en beregner på nettet :)

http://loenguiden.dk/beregninger-hvad-koster-en-loentime.html

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I håndværksbranchen plejer vi at gange timelønnen med 1,8 for at få den reelle kostpris for en mand i timen.
Der kommer jo også udover det du nævner udgifter til fx ferie-fridage hvis det er aftalt pg til barsel.dk og også fx til udstyr og evt. biler mv. arbejdstøj, måske sikkerhedssko. Hvad med sygdom? Her er ikke kun evt. løn under sygdom, men også løn til den vikar der måske skal sendes i stedet. Der må også findes en ca gange faktor inden for din branche, men den nærmer sig nok også de 1,8
Mvh Jacob

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvad gør man, når uheldet er ude og medarbejderen er blevet syg?

Er man som arbejdsgiver nødt til at betale løn under sygedom. Hvad er man forpligtet til at betale ?

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nogen erfaringer med sygedagpenge forsikring ?
Hvad koster evt. sådan en ?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved et ApS koster det 0,79 % af den samlede årlige lønudgift. Det kan søges og der kan læses mere om det ved statens-adm.dk mener de dækker fra dag to når en medarbejder er syg.

Der er jo også en udgift hvis en medarbejder ikke gør tingene godt nok eller laver fejl så der må sendes en anden og lave det om. Den udgift er nok ikke så stor ved rengøring, men kan da koste kunder på sigt. Det er dog svært at måle præcist i praksis, derfor har man sat en gange faktor som fx 1,8

Jeg vil også lige tilføje at min erfaring er at det ikke altid er den lønmæssigt billigste medarbejder der er billigst i praksis. Har da prøvet medarbejdere der næsten var gratis med tilskud som i praksis var dyrere end en der kostede næsten 200 i timen. Så vælg den "bedste" medarbejder, ikke den billigste.

Mvh Jacob

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en rengøringsassistent går 130 kr i timen og jeg så tænker på 1.8 faktoren lan jeg ikke får tingene til hænge sammen, da kunden betaler 310 ink moms.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)