Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO tekst i Folde ud menu? Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 15
Indlæg ialt: 44
Fra  dødsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Er der en af jer kloge hoveder der kan svare på om man kan lave en FAQ som folde ud menu og stadig på glæden af SEO tekst arbejdet?

Pt. ligger folde ud menu'en på forsiden af hjemmesiden www.dodsbo-hjelpen.dk Hovedoverskriften `Dødsbo FAQ - Spørgsmål og svar` er H1, Mens selve teksten i folde ud menuen er h5, Kan man ændre det til H2 og evt. hvordan?
Slutvis vil jeg høre om selve den tekst der bliver foldet ud, i det hele taget tæller med med det relevante søgeord som er `Dødsbo`

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan teste om Google ser teksten i din harmonika-menu ved at Google:

site:ditdomæne.dk "her er et stykke af teksten fra indholdet i harmonika-menuen"

Lige nu se det ikke ud til at din menu er ny og Google har været forbi endnu. Deres cache-version af din side har ingen harmonika-menu - og teksten i den kan ikke findes.

Så mon ikke den er ny. 

Google laver i øvrigt selv en harmonika-menuer man som webdesigner eller webudvikler kan bruge, men mon ikke der findes dårlige versioner af kode, der gør det besværligt for Google at læse. Særligt hvis det er kode, der gør siden for langsom. 

Hvordan du ændrer h5 afhænger helt af hvordan det er sat op. 

Hvis det er en funktionalitet i dit Divi-theme jeg kan se du bruger, så vil jeg foreslå evt at spørge i deres forum.

Jeg bruger den ikke selv, så kan ikke tjekke koden  - men kan se rigtigt mange Aminoer bruger den :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny.

Det korte svar er ja, du vil få lidt på SEO kontoen af en folde ud menu. Bemærk ordet "lidt". Google har været ude med riven og nedskalerer hvor stor en virkning en tekst har når det ikke er direkte tilgængelig for brugeren, dvs en fold ud menu. Du vil få meget mere ud af det hvis du skriver det som en normal tekst og undlader at bruge folde ud. :)

Hav en god weekend.

Tilmeldt 30. Dec 15
Indlæg ialt: 44
Fra  dødsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita, 

Tak for et rigtig godt svar.:-)

Oprettede selve harmonika menuen i går aftes, så den er rimelig ny må man sige, så det giver god mening at den ikke bliver fundet. 

Men det vil sige at hvis teksten kommer op ved at tage cache versionen, så er den teksten i harmonika menuen synlig og dermed tæller som real SEO tekst på siden?

Har lige et sidste spørgsmål, har rettet sidetitlerne i SEO by yoast, men de nye titler kommer ikke frem, og det er vel godt og vel 3-4 uger siden de blev rettet. 

Det undrer mig bare, for da jeg ændrende dem for forsiden, blev de ændres med det samme:-)
Ved du om man kan gøre noget her, eller det bare er at have tålmodighed? eller om det er en fejl?




Tilmeldt 30. Dec 15
Indlæg ialt: 44
Fra  dødsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander, 

Tak for dit svar.

Ville du i stedet anbefale mig at lave en anden side til FAQ? eller bare undlade at lave folde sammen menu og istedet bare have ren tekst på forsiden, da jeg ønsker at få mest ud af det på SEO kontoen ?

Men tiden tænker jeg at teksten bliver lavet længere, derfor jeg til at starte med lavet den i en folde sammen menu, så det gik ud af indholdet. 
Men hoved pointen er at få trafik ind på siden:-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rosenborg:

Det korte svar er ja, du vil få lidt på SEO kontoen af en folde ud menu. Bemærk ordet "lidt". Google har været ude med riven og nedskalerer hvor stor en virkning en tekst har når det ikke er direkte tilgængelig for brugeren, dvs en fold ud menu. 



Det lyder meget sandsynligt.

Jeg har også iagttaget at nogle SEO-folks sider har fjernet deres "fold ud menuer", som jeg kalder tabs og accordions.

Deri ligger nok samme problemstilling som at tekst og links "over folden" bliver vægtet højere end under.

I Googles nye projekt med AMP (Amplified Mobile Pages) er en Accordion (som her kaldes fold ud menu) dog allerede taget med som et element, der kan tilføjes 
https://www.ampproject.org/docs/reference/extended.html

Det tager jeg som at Google ser det denne som særligt brugbar for brugeren - selv på mobil. Det må også betyde at indholdet i denne får en vægtning. Hvor meget er så spørgsmålet. 

Nu er de jo så heller ikke så dumme at de tror at en lang synlig tekst automatisk er en god tekst - og det kan jo også skræmme folk væk (og give en kort Bounce Rate) og ødelægge brugeroplevelsen.

Omvendt vil det også ødelægge det for Google, at vise søgeresultater for mobiler, hvor den besøgende ender på en side, hvor brugeren ikke kan finde teksten. Og det kan de selvfølgelig heller ikke umiddelbart hvis søger på noget - og de kommer ind på en side hvor de skal klikke på noget først for at se teksten først. 

Så ja, der er helt sikkert en vægtning af tekst og links der. 

Det er dog et vigtigt redskab til brugervenlighed og et signal om at her er et der kælet for detaljerne.

På eksempelvis en produktside på en webshop synes jeg det giver rigtigt meget mening at der er et emne og detaljer om dette er gemt væk bag et lynhurtigt klik. Og her giver det ikke meningen for Google at ranke ens "specs" på en mobiltelefon for eksempel - når nu websiden handler om selve mobiltelefonen. Men det er et signal om at her er der gjort noget for at hjælpe den besøgende.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnnydanielsen:
Men det vil sige at hvis teksten kommer op ved at tage cache versionen, så er den teksten i harmonika menuen synlig og dermed tæller som real SEO te


Selv tak Johnny :-)

At de har været forbi og crawlet/set dine sider er ikke det samme som at de har gemt den til en visning i Google.

De kan også sagtens komme forbi og crawle/se en side og indeksere/vise den, men vælge at springe over resten hvis de finder det for tyndt og irrelevant. Det kan være at siderne er for tynd og/eller at der eksempelvis ikke er gode nok links. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 30. Dec 15
Indlæg ialt: 44
Fra  dødsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ret god mening, så må vi håbe de snart ændrer deres mening til min side. 

Udfra dit svar oven over, tænker jeg det er smartest at beholde FAQ i folde ud menuen? og derved bibevare brugeroverfladen på forsiden. 
Eller ville du anbefale mig at lave en ny side og sætte den ind der? kan selvfølgelig også vælge at have en normal tekst på?


Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

På selve forsiden kan du sagtens besvare nogle af de mest nødvendige spørgsmål.

Hvis du laver en fyldestgørende og lang FAQ, så vil jeg foreslå at du laver den på en side for sig selv. Derfra kan du også linke ud til dine forskellige undersider samt forsiden med variationer af dine bestemte keyword, som vil vise google hvad hjemmesiden handler om.

Du skal dog stadig undgå at bruge folde ud tekst da det ikke giver så meget værdi som normal stående tekst.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)