Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med onlinebetalinger fra d. 7-9 februar (Epay) - Andre der har oplevet fejl?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Vi har i skolemad.nu haft en udfordring med vores onlinebetalinger.

Normalt har vi mellem 0 og 25 fejlende betalinger, altså kort der bliver tastet forkert, ikke har penge nok eller lignende. Det giver en fejlside og så kan brugeren prøve forfra.

D. 7. februar til og med d. 9 havde vi mellem 100 og 150 fejl, og en del kunder der ringede og sagde at de fik en mærkelig fejl i betalingsvinduet. Vi kunne ikke se nogen fejl i administrationsmodulet, og lavede noget generel fejlsøgning/løsning med kunden, og det viste sig at det virkede at skifte browser. Det sjove er at, hvis ikke vores kunder har oplyst forkert, er nogen gået fra eksempelvis IE til Chrome, og andre den anden vej - Så umiddelbart er det ikke en bestemt browser der skabte fejlen. Fejlen kom i en blanding af kunder der har brugt os i flere år, og helt nye kunder der bestiller første gang - For min umiddelbare tanke i første omgang, var at der var en cache fejl eller lignende, som gjorde at de åbnede en gammel/cachet udgave af betalingsvinduet.

Fejlen opstår i Epays betalingsvindue, og ifølge de kunder der nævnte mest, fik de bare en fejl hvor der stod "An error occured" eller noget i den stil.

Om det er et bestemt kort der trigger fejlen tør jeg ikke at sige, men en af de kunder der havde fejl brugte VISA electron. Men om det kun har ramt "ikke dankort" eksempelvis, tør jeg ikke at sige. Ud fra telefonloggen (Holdt op mod brugerbasen og køb) den dag ser det dog ud til at være blandet - Uden at jeg tør sige det.

Procentvis er det stadig få fejl i forhold til ordrer der går igennem, så det er måske 5% der har været berørt af fejlen reelt.

Vi bruger den "gamle" Epay løsning, hvor betalingsvinduet åbner i en popup - Så fejlen sker udenfor vores system, og vi har ikke selv lavet ændringer i server eller kode i det tidsrum.

Vi tager fat i Epay omkring fejlen, men de kan ikke se noget og kan ikke checke logfiler eller andet, og før vi har konstateret at det er en fejl vi skal have fat i dem omkring, og der bliver kommunikeret frem og tilbage, så har fejlen løst sig selv.

Epay er tilfredse og vil ikke grave dybere i det, og har ingen forklaring og mener ikke at der har været fejl. Jeg er svært træt af det, da fejl i min verden selvfølgelig ikke opstår ud af det blå, og helst heller ikke retter sig ud af det blå - Men det er hvad der umiddelbart er sket, og det må jeg acceptere.

Så nu spørger jeg jer, er der andre der har oplevet problemer? Eventuelt på andre betalingsgateways eller lignende, fejlen kan jo af hvad jeg ved være mange steder i processen, om det i sidste ende kunne være VISA eller andet der giver anledning til problemer.

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi har i dag haft fejlen endnu engang, og fået taget screenshot, og fejlkoden er blank :S

Så vi har sendt det videre og ser hvad svar vi får :) Igen, hvis nogen af jer har oplevet problemer i samme tidsrum vil vi meget gerne høre til det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)