Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til SEO eksperterne - brug af display: none mht. responsive

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter på Amino :)

Jeg er ved at optimere på en webshop, og ligenu drejer det sig om forsiden.

Jeg har købt Benjamin Gundgaards nye bog - Mobil E-handel, og er ved at læse mig igennem den. En af de ting der er vigtig på forsiden på mobil, er at den ikke er for lang.

Shoppen er responsive, men det er sådan at der er forholdsvis meget tekst på forsiden, nede i bunden. Dette er helt fint på desktop, men bliver meget langt på mobil.

Så min første tanke er at lave en display: none på teksten i CSS, sådan at det kun vises på desktop. Dette er jo super nemt at gøre, men jeg kom så til at tænke på om Google kan se indhold der er i display:none? Og om det kan skade, da de måske vil tro man vil skjule det?

Jeg har googlet det, og læst et hav af artikler og forumindlæg rundt omkring, og jeg kan ganske enkelt ikke finde noget klart svar. Svarene er forskellige alt efter hvor man kigger:

- At Google kan se teksten på desktop og derfor kan regne ud hvorfor det skjules på mobil - og derfor ikke gør mere ved det.
- At Google vil se det som forsøg på at manipulere mht. seo, og at man så bliver straffet.
- At Google vil tillægge skjult tekst mindre værdi, men ikke straffe.

Husk at teksten er synlig på desktop, men skjult på mobil.

Nogle der ved om jeg kan gøre dette uden det vil give problemer?

På forhånd tak :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er søgemaskinerne så avancerede at man når man skriver content og bygger hjemmesider bare skal gå efter den gode brugeroplevelse: Godt content og lækkert layout på en side der loader hurtigt og er nem at bruge.

Vi bruger selv display:none, og det virker ikke som om det er et problem.

Hvis du gerne vil vide hvordan Google "ser" din hjemmeside, så kig under:

Webmaster Tools -> Vælg domæne -> Crawl -> Fetch as Google -> Vælg en side fra oversigten

Her viser den dig først en grafisk repræsentation, men hvis du trykker på "Fetching" kan du også se HTTP-svaret Google har haft at arbejde med.

Alternativt kan du "skjule" indholdet ved at smide teksten i en boks der er for lille, men udvider sig til fuld størrelse når du trykker på "Vis/Læs mere".

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Anders.

Jeg tænker også at der ikke er noget at være nervøs for. Jeg har gjort det tidligere uden der er sket noget, men det er også farligt at gamble mht. Google hvis man er usikker :)
Så ville lige høre først.

God ide at sætte det i en tekstboks med "Læs mere" knap!

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Global Web Partners Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er på ingen måde noget at være nervøs for. Du vil aldrig blive straffet for det da som en anden skrev, det der er vigtigst for google er brugeroplevelsen. Hvis du havde gjort det som et trick, for at få mere tekst på siden uden brugerne kunne se det, ville du kunne blive straffet for det men da det er en mobil side så er der intet galt i det. teksten vil stadig indgå i din SEO fordi du stadig har en desktop version :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis denne her stadigvæk gælder, så kan det trække ned:
http://searchengineland.com/seotable

Det sagt, så er det normalt at mobile resultater skal se anderledes ud. Hvis du dog vælger at skjule al tekst helt - uden adgang til knap eller gemt væk i en tab eller accordion, så er mit gæt også at Google enten ikke tager det med i mobile søgeresultater - eller at det i hvert fald ligger på programmet for at ske i fremtiden.

Hvordan du bør gemme det væk med en knap, tab eller accordion afhænger evt også af om din webshop i forvejen gør brug af et CSS/JavaScript framework såsom Bootstrap, Foundation eller MaterializeCSS, som i forvejen har fin kode klar til brug til dette. 

Google gør en del i prioritering af mobile søgeresultater. Nyeste skud på stammen værende AMP (Accelerated Mobile Pages). 

Du kan dog teste ved at lave søgninger på din mobil. 

site:ditdomæne.dk "søgestreng fra skjult tekst"

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)