Hej Læste et artikel om det her i dag: http://trendsonline.dk/2016/02/22/markant-aendring-fra-google-annoncerne-i-hojre-side-fjernes/ Hvordan vil det påvirke AdWords? Er der andet der bliver påvirket? Har selv først lagt mærke til det i dag og nu kan man kun se annoncer op i toppen og nede i bunden |
Det første jeg tenker er jo at det vil bli færre annonser, og derfor mer konkurranse for å være blant de 4 over kartet og de organiske resultatene.
Før så var det jo veldig mange plasser og ta av, så man kunne leve godt med en 7.plass om det var en viss prosentandel som klikket. Nå er det færre plasser å konkurrere om (men de blir sikkert rotert etter ulike algoritmer).
Videre dyttes jo kartsøket, og ikke minst de organiske søkeresultatene lenger ned på siden. Dette kan få konsekvenser for de som nå tjener sin omsetning på organisk trafikk. Spesielt om de allerede ligger litt ned i søkeresultatet.