Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man tjene på en niche affiliate side?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har to drenge, som gerne vil tjene penge til deres studietur, så jeg har foreslået dem at lave en niche affiliate hjemmeside, men de er lidt nysgerrige efter at vide hvad der er af indtjeningspotentiale inden de kaster sig ud i det Wink

Derfor vil jeg høre nu om i har lyst til at vise jeres niche affiliate side frem og fortælle lidt om hvordan i tjener penge og ca. hvor meget?

De bedste hilsner

Therese

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan tjene fra 0 kr. til 100.000 om måneden.

Men jeg tror aldrig det bliver en succes når det er "mor" der presser børnene, og hvis ikke de selv gider at undersøge mere om det, så bliver det nok meget svært - fordi undersøgelse er jo den nemme part.

Derudover tror jeg heller ikke at det bliver en succes, hvis man vælger affiliate på baggrund alene af penge, de skal da vælge noget som har deres interesse.

Og affiliate er jo ikke noget som kommer "over night" det kan sagtens tage 1-2 år før der sker noget - så mon ikke de tjener mere ved at tage et eftermiddagsjob i Netto eller lign.

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Men jeg tror aldrig det bliver en succes når det er "mor" der presser børnene, og hvis ikke de selv gider at undersøge mere om det, så bliver det nok meget svært - fordi undersøgelse er jo den nemme part.

Derudover tror jeg heller ikke at det bliver en succes, hvis man vælger affiliate på baggrund alene af penge, de skal da vælge noget som har deres interesse.

Hej Marwe

Nu har jeg jo heller ikke nævnt noget om at jeg presser dem til noget Wink Jeg ville blot motiver de tanker de allerede pusler med selv ved at give dem nogle konkrete eksempler. De har begge hver deres hjemmeside hvor de blogger om ting til børn/unge og har kigget lidt på at lave et par nye mere niche specifik, deraf mine spørgsmål.

De bedste hilsner

Therese

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Therese,

Jeg driver selv et par affiliate sider, og tjener et par hundrede kroner om måneden på dette. Siderne promoverer produkter fra Amazon, og er altså derfor på engelsk. Ved ikke om det er en mulighed for dine drenge at skrive på engelsk, men hvis muligt vil jeg råde til at bruge Amazon på grund af deres store troværdighed, samt deres upsell og cross-sell muligheder. 

Jeg er uenig i det Marwe siger om at man har svært ved at få succes indenfor affiliate hvis man gør det for pengenes skyld, fordi det er muligt at klare sig godt uden nogen form for interesse for ens emne (en af mine sider omhandler pH papir.......). Det er dog vigtigt at være klar over at man kommer til at skulle bruge lang tid på at skrive content og markedsføre sig selv, og at man altså ikke kommer sovende til det. Konkurrencen er stor på stort set alle nicher. 

Hvis du/I har nogle spørgsmål eller vil vide mere, skal i være velkommen til at spørge :-)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bjerrum:
og tjener et par hundrede kroner om måneden på dette

Bjerrum:
muligt at klare sig godt uden nogen form for interesse for ens emne

Ja, hvis et par hundrede kroner er en succes, så er det rigtigt at man kan klare sig fint uden nogen form for interesse :-)

Selvfølgelig kan man tjene lidt penge, men som du selv siger, så skal man bruge lang tid på at skrive tekster osv. og hvis man ikke har interesse i det, så bliver det jo svært i længden, fordi det bliver kedeligt - det må trods alt være sjovere at skrive om fjernstyret biler (hvis folk synes det er spændende) end at skulle skrive om trusseindlæg (hvis nu det var det som var penge i )

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marwe:

Ja, hvis et par hundrede kroner er en succes, så er det rigtigt at man kan klare sig fint uden nogen form for interesse :-)

Kalder bestemt ikke et par hundrede kroner en succes, men siger bare at det er muligt at tjene gode penge på det selvom man ikke har interessen, så længe man har disciplin nok til at klø på. Kender flere der driver flere sider om alt mellem himmel og jord - kun for pengenes skyld. 

Er dog langt hen af vejen enig i det du siger: de fleste vil køre død i projektet hvis ikke emnet har interesse for dem, men det betyder ikke at det ikke er muligt :-) 

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.
Der er mange muligheder kender flere der tjener mellem 10.000$ til 80.000$ om måneden udenlukkende på affiliate. Det er rigtig hårdt og det er meget arbejde, hvis man er seriøs.
Det kræver at man laver research, ser på markedsførings muligheder, optimering, brugbar indhold osv. Jeg ved ikke hvad mulighederne er ved affiliate i Danmark, da alt det jeg laver og mit netværk befinder sig primært i UK, US, Canada og Australien.

Jeg laver personlig sales funnels og list building istedet for niche
hjemmesider, hvilket også er en mulighed.

En vigtig ting: Always provide value before Selling anything.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunsten er at finde en niche, som er spændende for personen bag (eller i hvert fald ikke helt sort), som har nogle muligheder for trafik (Google, Sociale medier og så videre) og som dermed kan give nogle kroner på kistebunden.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Therese

Det eneste der kommer af sig selv er lommeuld (og måske opvask) - hvis dine drenge skal tjene penge få Affiliate sider så skal der kastes timer efter det - længere er den sådan set ikke.

Hvor meget de vil kunne tjene er meget svært at sige, men det er ikke umiddelbart nogen nem branche. Den lette del er nok det med at få lavet siden, og det syntes de nok er sjovt, men de skal også have styr på markedføring, SEO, og måske investerer i lidt Adwords osv osv - meget af dette er hårdt arbejde, og der skal ligges mange timer - realistisk set tror jeg ikke du skal forvente at de tjerner en formue til studieturen - så hvis målet er det, så tror jeg der er andre og lettere måde at tjene penge på, gå med aviser, pudse vinduer for naboen og sådan.

At lave en god forretning ud af affiliate salg er helt sikkert muligt, men det er ikke noget der kommer til at ske i løbet af et par måneder.

Hvis de på den anden side har lyst til noget der rækker lidt mere frem, og er indstillet på at tage "slæbet" så er det helt sikkert en god idé, og kan måske give lidt ekstra den dag de skal ind og studerer.

//Morten

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar Yes Jeg viser tråden til mine drenge i morgen, så kan de tænke over om det er noget for dem. Selvfølgelig er der en del timer i at tjene penge på affiliate og det kommer ikke "over night" men de er meget opsatte på at få det til at virke. Derudover så arbejder de også på deres Youtube kanaler, som de troligt optager video til hver dag, rediger og uploader på et fast tidspunkt (med mindre de er syge eller lektierne kommer først), så disciplin har de helt bestemt!

De bedste hilsner

Therese

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)