Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken platform skal jeg vælge til matchmaking service?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg vil lave en matchmaking hjemmeside - en slags dating side, men hvor firmaer møder personer eller firmaer møder firmaer.

Hjemmesiden vil være baseret på database scripts, således at jeg kan matche firmaers søgninger med det ønskede indhold. Der vil altså ikke være meget tekst nogen steder på hjemmesiden. Der bliver nogle templates på kontrakter og den slags, men ellers primært søger firmaer efter kontakter i udlandet eller vice versa.

Mine ønsker er:

Nem opsætning af hjemmesiden.

Nemt at indsætte reklamer i opstartsperiode fra Google eller andre.

Databasen er en online Caspio løsning, som skal embeddes på siden.

Jeg er vild med drag/drop løsninger eller WYSIWYG editors, da jeg ikke kan finde ud af at kode selv.

Indholdet på siden er jeg ikke i tvivl om, men hosting, editor, reklamer, betaling etc har jeg ikke meget kendskab til.

Jeg glæder mig til at høre jeres inputs og gode råd!

Mvh Flemming

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Flemming

De fleste af de støre CMS systemer, som f.eks Wordpress vil kunne bruges her. Wordpress har f.eks allerede en plugin til Caspio. Men når det så er sagt så vil jeg anbefale dig at få fat i en der kan kode, og kan den tekniske del af opsætningen også - det koster lidt, men det kan meget let ende op med at blive den billigste løsning - forestil dig blot situationen hvor du mister alle dine kunder data fordi du bliver hacket, og ikke kan genskabe dine data Skype-Angry

De forskellige drag/drop løsninger kommer alle med en del begrænsninger, og der er jo også en række andre områder som du skal have styr på, som f.eks sikkerhed, backup/restore, performance, SEO osv - ligesom du vil få behov for at få lagt noget Google Analytics og andet ind undervejs.

Wordpress er nemt at gå til, når det først er sat op som du vil have det er det faktisk ikke meget vanskeligere at have med at gøre end Word.

Så, mit råd til dig er, sæt penge af til lidt professionel hjælp her, det behøver ikke koste en formue - jeg har f.eks selv Wordpress eksperter til 395,-, og vi vil gerne hjælpe dig.

Anyway, held og lykke med dit projekt

//Morten

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tak for dit svar.

Det lyder umiddelbart godt og brugbart - også dit tilbud om konsulent bistand.

Iøvrigt skal siges, at det er vigtigt for mig, at alle nationaliteter skal kunne anvende dette på sigt. Kan Wordpress og Caspio i fællesskab løse denne opgave, sådan at man f.eks. i Spanien ikke opdager at det faktisk er en dansk hjemmeside, men brugeren udelukkende oplever en spansk side? Det eneste, der naturligvis ikke er spansk er det som brugere fra andre lande selv har tastet - og ikke fået oversat. Kan man lave det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)