Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har et IVS drift, men ikke fået lavet holdingselskab i samme omgang.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 2 personer der har oprettet et IVS driftselskab, vi har nu fundet frem til at vi burde have stiftet et holdingselskab med det samme.

Hvad er nemmest at gøre nu? Der er forsat ingen aktivitet sket i IVS'et, kan man således oprette holdingselskaberne og overdrage anparterne til dem eller hvordan gøres dette? Eller er det nemmere  at oprette 3 nye selskaber? 

Vh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg ville helt kort kontakte adv Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk og få hans forslag baseret på ingen aktivitet i drift og hvordan man lettest klarer den. Jeg går ud fra I er sikre på det med holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

Burde vi måske. Det med holding er vi ret sikre på, da vi er 2 ejere som gerne vil have egne selskaber udover dette fælles selskab. Samt opspare til eget Aps på sigt.

Tænker bare hvis man hver især, får et holdingselskab, brude man vel kunne købe/overdrage IVS for halvdelen af indskuddet til hver, altså 0,5 kr. hver især? 

Hvis man skal til at betale en revisor for at lave noget, kan det næsten ligeså godt betale sig at lave 3 ny IVS'er samtiddigt og lukke det nuværende?

Vh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den simple løsning er at I hver for sig stifter hvert sit IVS, hvorefter I sælger sælger jeres egen andel af drifts til det nye selskab. Hvis der ikke er nogen aktivitet endnu så vil der næppe rejses spørgsmål omkring prisen på 0,50 kr. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville helt kort kontakte adv Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk og få hans forslag baseret på ingen aktivitet i drift og hvordan man lettest klarer den.

 

Den er der vist ikke så mange ben i når selskaberne p.t. ikke har været i drift.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Den simple løsning er at I hver for sig stifter hvert sit IVS, hvorefter I sælger sælger jeres egen andel af drifts til det nye selskab. Hvis der ikke er nogen aktivitet endnu så vil der næppe rejses spørgsmål omkring prisen på 0,50 kr. 

Var også vores tanke, hvis det er korrekt, er det jo bare at få stiftet de 2 holdingselskab, også købe driftselskab hver især. Vi vil gerne have nogle flere penge i vores driftselskab, så hvis vi indskyder f.eks. 5000 hver i vores holdingselskaber, kan vi så flytte/indskyde f.eks. 2500 hver fra vores holdingselskaber til vores driftselskab?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan forhøje selskabskapitalen i driftselskabet, eller lave et lån fra jeres holdingselskaber til driftsselskabet.

Forhøjelse af selskabskapitalen i driftselskabet indebærer papirarbejde med opdatering af vedtægter, indberetning etc.

Lån kunne klares med et gældsbrev

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
eller lave et lån fra jeres holdingselskaber til driftsselskabet.
lån fra holding til drift - eller alternativ løsning med lån fra jer selv personligt - bare husk lille låneaftale - og at der skal beregnes en markedsrente (alt fra 4-12% er normalt men bare markedsrente) som I betaler skat af (eller holding har som indtægt) og selskabet har fradrag for

Det virker nok lidt sjovt mellem holding og drift men jeg mener der er krav om markedsrente også der nemlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)