Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et eller to firmaer i vores ægteskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Efter 6 år som hjemmegående mor til tre små børn, vil jeg gerne i gang med at få nogle af mine kreative ideer ud i verden. Da jeg ikke har så mange timer om dagen, stadig har små børn, og en mand der er selvstændig og arbejder meget, forventer jeg ikke at millionerne kommer til at rulle ind fra en start af :-) Men er lidt i tvivl om jeg selv skal cvr registreres, eller om jeg kan gå ind under min mands firma? Vi har ikke samme branchekode! Ku være skønt, at slippe for to gange regnskab, bogføring osv.

Glæder mig til at læse jeres input omkring emnet!

Kærligst Sirid

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirid.

Jeg syntes du skal spørge din mands revisor om, hvad der er bedst.

Der er jo både for og imod i dette spørgsmål.

Hvis du ikke lykkedes med dit projekt (gud forbyde det) så står du meget dårligt med hensyn til dagpenge, hvis du stadig betaler til fagforeningen. Det kan tage flere måneder, inden de vil godkende, at du faktisk har lukket dit firma ned, og de vil udbetale til dig. Med små børn og hus osv. så er det rart med bare et lille sikkerhedsnet ;-)

Men hvis din mand er selvstændig tømrer og du vil sælge strikkevarer, så er det ikke sikekrt det kan køres under samme cvr. Men det kan din mands revisor svare dig på. Så tag fat i ham aller først ;-)

Held og lykke med dit projekt ;-)

Dbh
Michael Haahr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)