Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man vidre efter en konkurs ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste udvej:
Jeg må se hvad de siger hos skat - håber vi evt kan lave en 12 mdrs afvikling

 

Sidder du bare og venter på at de SKAT vender tilbage, når de vil erklære dig konkurs om 7 dage ??? 

Det vil virke lagt mere professionel og seriøst hvis du og en (registreret eller autoriseret) revisor får et møde i stand med SKAT inden den 26-2-2015. I skal naturligvis komme med nogle realistiske forslag til hvad du kan afdrage.   

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej da - jeg sidder sgi ik bare og venter . Jeg fik brevet onsdag aften og har så i går talt med advokat o.l og har så her til morgen forsøgt at ringe skat op men skulle ringe senere i dag . Så nej jeg sidder ikke bare og venter . Det var i okt sidste år jeg ringede ind og talte med dem ang at afdrage gælden , hvor de så ville vende tilbage . Det er så mon fejl jeg ikke har fulgt op på det, som undskyldning hvis man kan kalde det det så har jeg arbejdet røven ud af bukserne for at kunne følge med. Men la vær med at tro jeg intet forsøger ....

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå sidste Update ; skat var ik til at hugge eller stikke i . Jeg skal stille med 500000kr D 25/2 . Så stort et beløb er ikke muligt - jeg kan stille med det halve . Jeg har så talt med advokat , og han forstår ikke at de ikke vil . Derfor tager han kontakt til skat på mandag . Men så er det jeg tænker : er det bedre at melde sig konkurs end blive meldt konkurs ? Og hvordan har jeg mulighed for at kunne forsætte firmaet i en eller anden form ? Nogen der kan hjælpe med svar ? Mvh sidste udvej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide at lade advokat kontakte skat. Nej det er ikke umiddelbart fordel selv at melde dig konkurs, det koster bare sikkerhed. Du kan ikke forsætte firmaet hvis du meldes konkurs og ikke tage ting ud så kort inden heller. Du kan evt stifte nyt men vil givet så få krav om sikkerhed for moms som vel overstiger 50.000 med de tal hvor skat kræver 500.000 NU

Få check på om skat inkl, specielt måske meget manglende skat for egen løn og om det kan være fra en tid du vidste - eller burde vide, du ikke kunne betale, for det har betydinng for evt anklage for hæftelsesgennembrud og personlig hæftelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste udvej:
Jeg har så talt med advokat , og han forstår ikke at de ikke vil

 

Det havde nu nok være bedre med en revisor, som kunne komme med buget, afdragsplan, samt dokumentation for at virksomheden pt. tjener gode penge. Hvordan kan du overhoved komme til at skylde SKAT 500.000 DKK?  har du selt ikke haft en revisor ind over dit regnskab/ bogholderi?     

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej har ikke haft revisor ind over - har haft en Regnskabsdame som jeg desværre har stolet for meget på og som har ydet dårlig hjælp på visse områder . Meen dermed osse sagt at jeg havde gammel gæld med ind i firmaet da jeg startede op i 2013 som skat har afregnet med der blevet betalt i firmaet . De første to år var indtjening heller ik så stor - udgifterne større . Dette har så ændret sig væsentlig det sidste halve år , og fremover tegner det forsat godt . Jeg takker for jeres svar .

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt uheldig afslutning på det skrevne før . Da jeg skrev at fremover tegner det godt mener jeg at hvis jeg ville kunne ha fået en afdragsordning , så ville jeg osse ha haft muligheden for at kunne afdrage gælden . Det er osse svært at starte op og så faktisk fra start være bagud . Ingen kassekredit eller lån . Det er svært at fortælle kort og måske heller ikke relevant som sådan . Er heller ikke den boglige type , og så god til det skriftlige som flere af jer herinde . Håber alligevel det er forklaret så godt jeg kunne . Endnu engang tak for jeres råd og den tid i har brugt :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste udvej:
Meen dermed osse sagt at jeg havde gammel gæld med ind i firmaet da jeg startede op i 2013 som skat har afregnet med der blevet betalt i firmaet

Hvordan kan du have gammel gæld med ind i et Aps?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang gammel gæld ind i et ApS : det var netop en virksomhedsomdannelse. Det var den måde skat sagde det var muligheden for at starte op i 2012/13. At de første år så ikke gik så godt gjorde at det blev svære at komme i bund med gælden . Mit firma er inden for landbrugssektoren og alle ved vist godt at de har og har haft svære tider i lang tid . Jeg har dog alligevel knoklet på og fået en stor kundekreds , og som en kunde sagde til mig i går : at hvor du nu endelig begynder at tjene penge så ........ Nå kryds fingere for at jeg får en løsning i næste uge . Jeg har ihvertfald læst jeres råd og vil gerne sige endnu engang tak . Mvh sidste udvej

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)