Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man vidre efter en konkurs ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kommer man vidre efter en konkurs ? Gælden berør " kun" det offentlige (dvs skat/moms) . Der er ingen andre der kommer til at miste penge. Det er et ApS selskab hvor jeg står som direktør i. Hvilke muligheder har man for at opstarte ny virksomhed og starter fra ny af ? Er der nogen ( evt. mod betaling ) der kan give råd og vejledning så man kan komme vidre ? Mvh Sidste udvej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som sådan ikke noget i vejen for, at du kan stifte nyt ApS eller IVS med mindre du er sat i konkurskarantæne og det er ikke almindeligt. Derimod vil du have følgende problemer at forholde dig til:

  1. Banken vil muligvis ikke stille en erhvervskonto op hvis den ser spor risiko og du ikke kan stille en eller anden sikkerhed - for banken har en risiko selv uden lån - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html  Du kan jo teste forskellige banker, men det er også muligt din egen er helt OK med det, da du jo ikke er ramt på den personlige økonomi og stadigt har samme sikkerhedsmuligheder
  2. Moms vil kunne stille krav om sikkerhed for fremtidig moms i nyt selskab hvis den gamle gæld oversteg 50.000 på momssiden. Størrelsen af garantien må svare til periodens moms og kan forhandles hvis man mener de ansætter den for højt
  3. Skat udgør ikke sær-problem med mindre gælden er A skat ., specielt af din egen løn og kurator og skat man mene du bevidst har forsat drift for de penge skat skulle ha haft på din egen løn ud over det punkt hvor du kunne se den ikke gik, og de dermed kan gøre dig personlig ansvarlig i hæft hæftelsesgennembrud

Endeligt kan du jo overveje, om du skal direkte ud i nyt eventyr, eller om du skal søge job inden for noget du vel kan, og dermed få en pause med luft

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tusind tak for svar . Ang gælden til det offentlige er der flere ting ind over der der skyldes den ikke blev betalt . Jeg havde ingen bank med ind over da jeg startede virksomheden op og det er nok der især at gælden opstod . Nu kører virksomheden rigtig godt men har så den gæld til det offentlige hængende . Hvilke aftaler kan man lave med det offentlige for at kunne køre videre ? Mener at ha hørt man kan få 12 mdr til at afdrage gælden på. Eller er det forkert ? Mvh Den sidste udvej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste udvej:

Hej tusind tak for svar . Ang gælden til det offentlige er der flere ting ind over der der skyldes den ikke blev betalt . Jeg havde ingen bank med ind over da jeg startede virksomheden op og det er nok der især at gælden opstod .

Nu kører virksomheden rigtig godt men har så den gæld til det offentlige hængende . Hvilke aftaler kan man lave med det offentlige for at kunne køre videre ? Mener at ha hørt man kan få 12 mdr til at afdrage gælden på. Eller er det forkert ? Mvh Den sidste udvej

lyder mystisk ikke at have haft bank ind over, for man må jo ikke køre økonomien over andet end en ren selskabskonto i et ApS. Sammenblanding med privat konto ville give masser af skatterisiko for aktionærlån

Det er ikke så let at få henstand med skat og moms, men jeg synes samlet, at du skal finde en revisor, som gennemgår det med ingen bankkonto i start og hvordan det så er årsag til, at du har opbygget gæld til skat og moms faktisk, så du ikke får yderligere besvær OG den revisor kan så måske ud fra, at nu går det godt og friske budgetter, tage kontakten til skat og moms og se om du kan få en aftale.

Der er ingen fast regel mig bekendt, men en revisor vil her nok kunne formulere ting på en måde skat forstår bedre end du kan.

Samtidigt så er du jo åbenbart ikke gået konkurs endnu så, og så kan revisor måske også bedre forklare hvad, ud over skat og moms - der skal til og se til at du ikke ender i en situation hvor nogen kan hævde der er hæftelsesgennembrud og dermed personlig hæftelse for dig.

Det koster nok 5000 i alle fald, men jeg tror det er meget godt brugte penge faktisk (du må jo se hvad du kan forhandle dig frem til) Prøv at få tilbud fra www.agera.dk som er amino søster med revisor og økonomihjælp tilbud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine rigtige gode svar . Er du en man evt kan tale med over telefon for evt uddybende spørgsmål John ? Mvh Sidste udvej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste udvej:

Tak for dine rigtige gode svar . Er du en man evt kan tale med over telefon for evt uddybende spørgsmål John ? Mvh Sidste udvej

desværre nej - men det kan du finde en du kan med på f.eks www.agera.dk   Det skal være en der kan formulere noget til skat EFTER at ha sat sig ind i regnskab (og undgå evt hæftelsesgennembrud hvis det er skat af egen løn og måske kan påstås gjort ud over hvor du burde vide du ikke kunne betale) og som kan gennemskue muligheder og så formulere skattebrev eller deltage i kort møde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en del ting du lige skal overveje. Først og fremmest er jeg usikker på om du har fået en konkursbegæring, eller om du selv vil indgive den. Hvis du selv vil indgive den kan du kommer rimelig smertefrit videre og blot købe aktiverne ud af det gamle og over i det nye. Fordelen her er at du selv vælger en kurator. Det kræver dog minimum 30.000.- kroner at indgive en konkursbegæring selv.

Det med din økonomi og bank og det skal du have styr på meget meget hurtigt. Du må ikke blande privat og erhverv sammen når du driver selskab, og hvis du har gjort det kan du risikere at stå med en meget stor skatteregning personligt! Så få styr på det ASAP!

Hvis du får en konkurskarantæne (hvilket som jeg forstår det kun sker hvis du er gået konkurs flere gange tidligere) så kan du selvsagt ikke starte selskab igen. Eller det kan du godt men karantænen vil kræve at du stiller sikkerhed for et beløb svarende til konkursboets gæld. Indgiver du egenbegæring om konkurs vil den kurator du vælger med meget stor sandsynlighed ikke kræve konkurskarantæne. 

Det er muligt at købe alle +´erne over i et nyt selskab, det sker via en overdragelsesaftale og her skal du selvfølgelig betale det gamle selskab for aktiverne. Det skal være en realistisk markedspris. 

Men som sagt, find lige ud af om du er gået konkurs, eller om det er noget du ønsker fremadrettet. Hvis du vil tale med en om det kan jeg anbefale Morten Bjerregaard som er advokat www.badv.dk 

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tusind tak for svar. Jeg er ik gået konkurs i nu men har fået besked om at hvis jeg ikke indbetaler et ret så stort beløb til skat inden D 26/2, vil de begærer virksomheden konkurs.... Har i går talt med advokat som mener jeg selv i første omgang skal tage kontakt til skat , og lave en afdragsordning med dem således at jeg kan fortsætte. Tog selv i sep kontakt til skat og bad om hjælp til ordning om afvikling , men fik af vide at de ville henvende sig senere . Til orienting har jeg undersøgt om min konto i banken er erhvervskonti og det er den . Grund til jeg var i tvivl var at den stod i min kones navn inden , og var en hel alm konto .(lidt indviklet ). Det jeg mente med banken ikke var indover var at jeg ingen kassekredit havde da jeg startede op , og det kostede en del til opstart . Jeg håbet jeg får styr på det . Da virksomheden i dag har en god omsætning og det er familiens levebrød . Tusind tak for svar mvh sidste udvej

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :


26/2 er jo lige om lidt - se at få fat i en dygtigt revisor der kan tage et møde med SKAT så du kan få firmaets situation afklaret. 

Du nævner at firmaet har en god omsætning pt. Men det siger jo ikke noget om hvordan indtjeningen er? 

HVor meget skylder du SKAT?  har du evt nogle lånemuligheder?

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtjeningen er rigtig god og det er osse derfor det er super ærgerligt det kommer nu og så hurtig . Det er nu jeg har mulighed for at betale gælden af dog ikke det hele på en gang ... Men lukker de firmaet lukker de jo osse for at kunne få deres penge på en måde . Jeg vil rigtig gerne betale tilbage men det er umuligt hvis de lukker det !!! Har haft tager kontakt til dem ang det . Jeg må se hvad de siger hos skat - håber vi evt kan lave en 12 mdrs afvikling . Og ja en god revisor ville nok ikke være en dårlig ide . Har haft en Regnskabsdame som undervejs har lavet flere alvorlige fejl desværre ..... Men tusind tak for gode svar og råd

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)