Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect fra gl. domæne til nyt domæne

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har oprette en ny webside i wordpress. Den nye webside har domænenavn www.a.dk (eksempel) og skal erstatte den gl. drupal-webside, som ligger på domænet www.b.dk (eksempel).

Den gl. webside har ikke mange indgående links. Dog har den ret gode placeringer i Google, og dem vil jeg selvfølgelig gerne så vidt muligt bibeholde.

Hvordan gør jeg det bedst?

Er det nok at lave en URL forward fra gl. til ny webside, hvor det gl. domænenavn ikke bliver stående i adresselinjen, men i stedet ændres til det nye? Eller skal jeg ind og lave 301-redirects på hver enkelte gl. underside? Evt. noget helt tredje, jeg skal gøre?

Håber, nogen kan hjælpe.

Mvh. Astrid

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Astrid,

Jeg vil foreslå dig at du laver en overordnet 301 Redirect fra dit gamle domæne til det nye. Dette kan gøres med en htaccess fil, så lige meget om de skriver gammelside.dk eller gammelside.dk/side4 - så kommer de videre til dit nye domænes forside f.eks. nyside.dk.

Med en 301 redirect, da følger "linkjuicen" med over fra dit gamle domæne til det nye, dette tager dog nogle gange lidt tid før de (søgemaskinerne) opfanger dette.

Du skal evt. slette/flytte drupal htaccess filen og erstatte med din egen, eller du kan bruge en redirect extension -https://www.drupal.org/project/domain_301_redirect 

Håber det hjalp.

//Steen

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)