Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man oprette facebook

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Vi står på trapperne til at lancere et nyt koncept. Vi har fået lavet en landingpage, dog uden nogen funktioner ud over en kontaktformular nederst. 

Jeg går nu og grubler over hvornår det er smartest at gøre sig selv synlig på de sociale medier? Skal man bare få oprettet og komme igang, eller skal man vente til det er kommet lidt gang i det hele, og har noget relevant indhold at smide op på sin facebook osv? 

På forhånd tak.

Hilsen Mads 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg vil selv nok være den type der helt klart ventede indtil alt spillede - for at undgå at miste momentum og den hype der altid opstår når man offentliggør noget.

Dog har jeg oplevet folk der har startet deres markedsføring lang tid før, hvorfor det har haft en ret god effekt som en langtrukket teaser til produktets endelige lancering.

Det kræver dog lidt grundige overvejelser, og sidstnævnte kan kun fungere hvis man i venteperioden har relevante nyheder, updates og historier at dele, som understøtter og bidrager til forventningsglæden.

Håber det satte lidt tanker i gang.

Mvh. Mathias

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias tak for svar.

Jeg tror også mest vi er til at vente lidt endnu. Så kunne man oprette siden og måske have en masse materiale klar, så man kan opdaterer dagligt det første stykke tid?

Mvh. Mads

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Spørgsmålet er om du kan skabe for dine følgere her og nu? Hvis du ikke har mulighed for dette er det for tidligt. Brug i stedet tiden på at planlæg et forløb med løbende opslag i startfasen, hvor du virkelig får promoveret din forretning optimalt. Husk at inddrag dine følgere :-) 

Held og lykke med det hele!

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads 

Jeg er nok også mest tilhænger af, at vente til I er køreklar. Først og fremmest ville jeg bruge tiden på at finde ud af, hvad I vil med Facebook. Skabe relationer til kunder, få nye kunder, være oplysende, skabe salg etc.  Dernæst kan I lave en lave strategi for indholdet af opslagene, planlægge i hvilken rækkefølge de skal komme og hvornår (både dage og tidspunkter). Man kan opsætte siden uden at offentliggøre den, så det kan I også arbejde med. :) 

Efterhånden som I får følgere, så gør som Simon skriver, inddrag dem. Husk også at bruge statistikken, hvor I bl.a. kan se hvornår jeres følgere er online, og planlæg opslag ud fra det, således bliver jeres opslag mest effektive. 

Med venlig hilsen 

Anita 

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita.

Jeg har lige spurgt en rådgiver inden for sociale medier, og hans råd var faktisk, at vi fik den oprettet med det samme.

Så vi kunne involvere kunderne i vores rejse igennem opstarten af firmaet - gerne gøre det så personligt som muligt. Han påpeger at vi på den måde kan skabe en god base for launch af konceptet. 

Han råder os til at fokusere på at skabe en relation til kunden. 

Håber det gav mening :) 

Mvh. Mads 

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon. 

Ham jeg snakkede med mente, at der altid er grobund for at skabe en god facebook. 

Man kan dele sin opstart på facebook, og på den måde involvere kunderne helt fra begyndelsen - skal selvfølgelig hænge sammen med konceptet :)

Mvh. Mads 

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen 

Det giver meget god mening - Det afhænger jo også helt af hvad jeres koncept egentlig er, hvilket jeg tænkte på efterfølgende (Behøver du selvfølgelig ikke oplyse, hvis du ikke lyster). 

Dog vil jeg stadig, holde fast i, at det er vigtigt at I får lavet en strategi for Facebook. Så det bliver målbart om jeres tid på mediet er værdifuldt for jer over tid. :) 

Sæt jer nogle klare mål, vurder hvor meget tid I vil bruge (i snit), hvad gør I, hvis der kommer kritik eller klager (det gør der selvfølgelig ikke, for I er jo mega gode ;), men det er rart være på forkant) osv. :) 

Held og lykke med jeres projekt! :D 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Altså jeg vil sige at det er helt afhængende af hvilket produkt du vil sælge. 

Jeg har haft gode erfaringer med at starte en Facebook "hype" kampagne inden projektet var køreklart, mens i andre tilfælde har det været nødvendigt at vente til der er gang i forretningen.

Det afhænger selvfølgelig også af om du har noget at fortælle om, i løbet af opstarten? 

De bedste hilsner,

Mathias J.

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. 

Mange tak for hjælpen!

Der er faktisk ikke så meget at fortælle lige nu. Det er stadig i støbeskeen - Men vi er igang med at få lavet en "prototype" af hjemmesiden. Jeg vil gerne smide den op  i næste uge, så kan du måske se om det kunne være en ide med facebook :) 

Mvh. Mads 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)