Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg som selvstændig betale moms og skat af online køb af services.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Inden jeg gør noget ulovligt, vil jeg lige høre herinde.

Jeg har en mulighed for at købe både visitkort og hjemmeside igennem Upwork, som er et online sted for freelancere. Mit spørgsmål er nu. Er jeg forpligtet til at betale skat og moms af de services jeg får udført? Udbyderne som jeg ønsker at arbejde sammen med kommer fra Rumænien.

Hvis  I kender noget til Upwork, som jeg ved at mange af mine netværkspartnere har brugt, allerede har trukket moms når der betales, må I meget gerne komme med jeres  viden.

Med venlig hilsen

Ulla Kaaber Christensen, Interactiva

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulla Kaaber Christensen:

Jeg har en mulighed for at købe både visitkort og hjemmeside igennem Upwork, som er et online sted for freelancere. Mit spørgsmål er nu. Er jeg forpligtet til at betale skat og moms af de services jeg får udført? Udbyderne som jeg ønsker at arbejde sammen med kommer fra Rumænien.

I forhold til moms afhænger det af hvem du køber hos? Står Upwork for formidling af kontakt til en freelance eller er det Upwork du køber af?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du vil er - at købe eller formidle visitkort fraRumænien og de sælges i DK - korrekt?

Om du skal momsregistreres afhænger af hvad du forventer i omsætning. Hvis det står klart for dig, at den vil komme samlet ialt med alt du laver - over 50.000 kr på 12 mdr frem og tilbage - så SKAL du momsregistres. Du skal så altid hvis du fakturerer danske kunder, lægge moms på din pris.

Er du momsregistreret så skal sælger i Rumænien sende til dig uden moms. Er du ikke momsregistreret, så vil en sælger i Rumænien sælge med moms til dig (og jeg kender ikke Upwork men reglerne er de samme for alle)

Sender de direkte til din kunde fra Rumænien med faktura fra dem til din private kunde i DK, vil det være med Rumænsk moms på - til kunden. Betaler de/Upwork så provision (fortjeneste) til dig er det uden rumænsk moms

Sælger du selv fra Danmark og laver faktura til danske kunder, så er det altid med moms

Uanset moms - så skal du føre regnskab og opgive din fortjeneste fra første krone og op til skat

Har du overvejet at bruge dansk trykker, der er masser af dem og ingen fragt af betydning + ikke misforståelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John.

Mange tak for dit svar John, men jeg tror at du har misforstået mig. Jeg skal ikke sælge visitkort. Jeg har bestilt en freelancer til at lave Interactivas, altså mit firmas visitkort, og ja det er noget billigere men stadig med samme kvalitet, som hvis de var lavet i DK. Upwork er en formidling for freelancere indenfor alle typer af brancher der fungerer på verdensplan

Med venlig hilsen

Ulla Kaaber Christensen, Interactiva.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må man sige. Jeg forstår så ikke hvorfor du spørger om du skal betale skat af det - for det er vel en udgift så?

1

Hvis det er freelancer i Rumænien så er det - hvis du er momsregistreret - og freelanceren også - uden moms men indberetning af importmoms på købet (koster ikke men skal laves korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  - på regningen skal der stå noget lignende Reverse charge

2
Er det freelancer i Rumænien og du ikke er momsregistreret og han er momsregistreret - så er det med Rumænsk moms som du ikke har fradrag for - den vil fremgå af regningen

3

Hvis ingen af jer er momsregistrerede er det uden moms - og du skal angive betalingen til ham til skat.dk som honorar på person uden CPR - på hans navn, adresse og fødselsdato/måned/år

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulla

Jeg står og skal finde ud af hvordan jeg registrer mine betlinger til Upwork i forhold til moms. 

Denne side kan måske hjælpe dig :)

https://support.upwork.com/hc/en-us/articles/211061278-EU-Value-Added-Tax-VAT-?flash_digest=098192a25a98abb8dd4902772449a82494238ef8

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)