Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af Ebay varer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen jeg vil gerne starte en webshop op med varer fra Ebay. 

Jeg ved man skal have et Cvr nummer og man skal være import registreret og moms registreret. Men hvordan notere man på pakken at den er til en virksomhed når den skal igennem tolden, og ikke til en privat person. For på ebay kan det være lidt svært at opgive sig som virksomhed, når man bestiller varer hjem. 

Og er der nogle regler for videresalg af Ebay varer, jeg bare må vide? 

Hilsen Emilie :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, John :) 

Jeg vil gerne sælge falske vipper som en start. Produkterne kommer fra Kina & Hong kong, derfor syntes jeg det er lidt svært at få dem registret, når de skal ind over grænsen. Dette er mit største problem, da jeg ikke helt ved hvordan man skal oplyse det!  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :


Bliver dine vare sendt med post eller kurerfirma såsom, UPS, DHL eller FedEx ?  Hvorfor er det du ikke køber dine vare hos producenten frem for ebay?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

EmilieNicoline:

Hej, John :) 

Jeg vil gerne sælge falske vipper som en start. Produkterne kommer fra Kina & Hong kong, derfor syntes jeg det er lidt svært at få dem registret, når de skal ind over grænsen. Dette er mit største problem, da jeg ikke helt ved hvordan man skal oplyse det!  

ind over grænsen problemet er jo helt det samme for Ebay som fra alle andre når vi taler Asien - Om Ebay, Alibaba; aliexpress eller måske andre grossister - eller ligefrem producent er bedst vil afhænge af kvantum, men ind over grænsen er samme sag og du kan jo bruge en speditør til forsendelsen som Ravn nævner

Du skal have CVR og være importregistrereret i alle fald for projektet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html siger en masse enkelt om import fra Asien

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 9
Fra  KoolsvilleShop Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du opretter din E-bay konto,kan du bruge firmanavn. I din shipping adresse linie 1 skriver du så; VAT; XXXXXXXX.

Det samme gør du så hvis du betaler med paypal. her kan du også angive shipping adresse, hvor du tilføjer VAT; XXXXXXX

Vi har gjort sådan i 7 år og har virket uden problemer både fra EU, USA og Kina.

Du skal bare huske at kommer pakken via Postdanmark(typisk sendt med det lokale postvæsen, eller fedex) kan de finde på at tilbageholde pakken til de har set en faktura og du har indbetalt deres gebyr, typisk 160,- + moms.. Jeg mener det er gidseltagning på varer der er ventet til videresalg, og undgår så vidt muligt PostDK til import. DHL eller GLS, plejer at gå direkte uden forsinkelser. Regning for Toldbehandling kommer med posten eller email senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ofte få afsender i ebay til at sætte kopi af faktura - eller print screen af selve E-bay handlen i plastperm på pakken, så ryger post DK også hurtigt igennem (også for private fra uden for EU f-.eks. speeder det op med post dk)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvorfor er det du ikke køber dine vare hos producenten frem for ebay?

Jeg tror Ebay og de mange andre lignenede sites ofte er at foretrække på grund af usikkerheden med, hvordan man får skaffet en sikker leverandøraftale - Og ikke mindst, hvor og hvordan man finder frem til en leverandør.

Det synes jeg i hvert fald er et af de mest stillede spørgsmål i forbindelse med opstart af en webshop. 

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan alternativt kigge lidt nærmere på Alibaba og Aliexpress. 

Find en leverandør - og forhandel direkte med enten producent eller leverandør i Kina. 

Det har jeg gjort mange gang. 

Og som John siger - pas på kopi-varer. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)