Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageholde terminer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand er gået personligt konkurs og vi skal nu sælge vores hus.
Vores gældsrådgiver har rådet os til at lade være med at betale næste termin.
Hun siger at banken alligevel får deres penge når huset bliver solgt.
Vi har aldrig været bagud med terminer før og jeg har en dårlig mavefornemmelse omkring det.
Men vi er presser økonomisk og kunne godt bruge de penge til at komme lidt ovenpå igen.
Kan det have nogen betydning for hvor længe vi får til selv at sælge huset inden det ryger på
tvang?
Hvad tænker i?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender vi ikke de nærmere detaljer, men udebliver betalingen for en termin vil det formentligt resultere i at långiver foretager udlæg i jeres bolig mhp tvangsauktion.

Alt andet lige vil en tvangsauktion indbringe en noget lavere salgssum end et almineligt salg, og det kan have stor betydning for jeres situation efter salget. Feks hvis i begge står som ejer af huset, så hænger du også på en restgæld efter tvangsauktionen. En restgæld hvis størrelse jo ikke er ligegyldig for dig som ikke er under personlig konkurs.

Spørgsmålet er så hvad I kan få forhandlet jer frem til med långiver omkring tidsforløb med salg. Hvor i landet i er henne etc.

Er du i tvivl om de råd i får af gældsrådgiveren er det en mulighed at få forelagt situationen for en anden til second opinion, forhøre jer om rådgivning fra en advokat eller retshjælpen mv

Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er allerede aftalt med banken at huset skal sælges da jeg ikke har økonomi til at overtale huset.
Vi regner med at det kommer til salg inden for 14 dage.
Huset ligger et attraktivt sted og vi regner med at kunne sælge der inden for rimelig kort tid.

I følge vores gældsrådgiver så tager det lang tid at få er hus på tvang og det er vel også i bankens interesse at det sælges til markedspris?
Men min bekymring er netop om tilbageholdelse af husleje kan speede processen omkring tvangsauktion op?
Allerede ved almindeligt salg, er vi ikke sikre på at ende op uden gæld, så entvangsauktion vil være en katastrofe.
Jeg håbede netop på en second opinion
herinde.
Gældsrådgivere er dyre og pengene er små i
disse dage.






Tilbageholdelse af næste termin ville netop give lidt luft i vores private økonomi.
Men jeg vil hellere leve på en sten end at fremprovokere en tvangsauktion.
Men vi kunne også godt bruge de penge til at
få lidt luft i vores pressede privatøkonomi.












Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har din gældsrådgiver anbefalet dig at tale med långiveren med pant i boligen?

Hvorvidt du fremskynder en proces med tvangssuktion kan jeg ikke sige, men betaler du ikke terminen og ignorerer rykkerne omkring samme, så starter processen sandsynligvis. Når først processen er startet går den sin gang, din långiver vil næppe forsøge at speede sagen yderligere. Dels fordi at den jo går sin gang, men långiver har i sidste ende næppe den store interesse i tvangsauktion.

Alt andet lige ville jeg kontakte långiver og forsøge at købe lidt tid.

Det som er svært at vurdere er forholdene omkring din mands konkurs, herunder hvad kurator agter at gøre såfremt han/hun har interesse i boligen.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej. Jeg føler med jer, har været hele møllen igennem selv. Der går op mod 6 måneder før et hus sættes på tvangsauktion af jeres realkreditudbyder. Så jeg ville følge din bankmands råd og lade være med at betale terminen. Realkreditinstituttet er på ingen måder interesseret i en tvangsauktion (tro mig) og vil trække den så langt de kan.

En god ide er at informere realkreditinstituttet om ovenstående, simpelthen kontakte dem og fortælle at i ikke betaler terminer mere grundet konkurs, men at i har sat huset til salg med henblik på et hurtigt salg og til en pris som er acceptabel for alle parter. 

Realkreditinstituttet vil 100% tabe rigtig mange penge på en tvangsauktion, så de vil hellere misse ud på et par terminer fremfor at miste måske 500.000.- eller mere på en tvangsauktion.

Jeg ved godt at det kan være rigtig svært at være så kynisk, især når man tidligere har sat en ære i at betale sine ting rettidigt. Men under en konkurs så skal i altså tænke på jer selv først og fremmest (det er der nemlig ikke nogen andre der gør), så sørg for at i skaber en situation for jer selv med bedst mulige vilkår. 

Jeg går ud fra at din mand i samme ombæring får en gældsanering, det er 3 år og så er det overstået, og det går stærkt :) Hagen op, og glem stoltheden.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uldal:
Jeg går ud fra at din mand i samme ombæring får en gældsanering, det er 3 år og så er det overstået, og det går stærkt :) Hagen op, og glem stoltheden.
Yes

Sådan god opmuntring til trådstarter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)