Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb eller start selv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanker om, at starte op for mig selv - men jeg ved ikke om jeg skal smide penge i en eksisterende forretning eller starte op fra bunden selv?

Hvad siger I til dette spørgsmål?

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig, så handler det meget om, hvad man ønsker og hvad man har i rygsækken fra tidligere.

Hvis man er en dygtig leder og strateg, så kan købe en virksomhed og endda lave et rigtigt godt resultat, mens andre iværksættere har bedre gavn i at starte noget op fra bunden. Det handler om, hvad man søger. Får du et kick ud at starte noget op - eller er det det at køre en virksomhed, der driver motivationen.

Man (investorer) anbefaler ofte at købe en virksomhed - og rent statistisk så tror jeg også, at det er den bedste løsning. Men det er ikke nær så sjovt... 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det kommer nok en del an på hvilken brachen du overvejer at starte indenfor og hvilke midler du har til at starte/købe for. Så det ville nok være en del nemmere at komme med gode råd hvis du smider lidt flere informationer på bordet.

 

Peder 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en af de svære!

Det afhænger jo nok at dig selv. Hvilken type du er.

Starte noget selv:

Ingen kunder, ingen systemer, ingen "produkt", ikke så meget som et brevpapir, ingen partnerskaber, ingen leverandører, ingen lokaler, ingen gæld, ingen referencer, ingen medarbejdere. Kort og godt - ALT er forfra og kun 30% af det der skal skabes vil være dit kompetenceområde. Men SUPER udfordrende og sjovt for når det en dag lykkes så er det meget tilfredsstillende.

Købe noget:
Der har du det meste af det ovenstående men kan risikere at du har de forkerte:
- kunder,
- lokaler,
- medarbejdere,
- produkter
- sågar det forkerte brevpapir.

....og måske et lig eller to i lasten?

Men referencer og historie er guld værd og tager tid at skabe, men pas VIRKELIG meget på hvad du køber. For at starte med en gæld og så opdage at alt andet er noget bras, det er altså ikke sjovt. Til gengæld har man nogle "bolde at spille" hvilket ikke haves når man først skal til at "så græsset på banen" som ovenfor.

 MvhAllan

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)