Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer efter opgradering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Først og fremmest vil jeg slå fast, at jeg ikke har i sinde at nedgøre Meebox på nogen tænkelig måde ved dette indlæg, men i mangel på andre muligheder, håber jeg, at en person herinde har mulighed for at hjælpe mig, da Meebox ikke har svaret på min support-ticket endnu.

Efter Meebox' nylige opgradering er der tilsyneladende sket en ændring i deres PhpMyAdmin-kontrolpanel, der gør, at man ikke længere kan logge ud af den aktive bruger. Dette er et problem, da jeg pt. sidder og er igang med et projekt på universitetet, hvor jeg ikke ønsker, at resten af gruppen har adgang til mine andre databaser. Derfor har jeg oprettet en seperat database til formålet og en bruger til hvert gruppemedlem, men uden nogen direkte adgang til phpmyadmin - udover kontrolpanel-genvejen, er dette ikke anvendeligt.

Derfor:

Hvordan logger jeg ud af PhpMyAdmin, så jeg kan skifte mellem brugere efter behov?

Findes der et direkte link til PhpMyAdmin-panelet, uden jeg skal forbi meebox.net -> kontrolpanel -> osv, hver gang?

Håber på et hurtigt svar.

På forhånd mange tak.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil,

Jeg skal ikke kunne fortælle dig, om der er et direkte link til phpMyAdmin fra Meebox af - jeg er i hvert fald aldrig støt på ét. Til gengæld har jeg haft samme problem som dig, hvorfor jeg har taget konsekvensen og lavet mine egen installation af phpMyAdmin, hvilket tilmed er ret ligetil med deres oneclick installation. Arbejdsgang:

1) cPanel -> Subdomæner -> Tilføj subdomæne f.eks. "phpmyadmin.domain.dk"

2) cPanel -> Oneclick installer -> phpMyAdmin -> Vælg phpmyadmin.domain.dk

3) Tilret evt. phpMyAdmin config, så du har en bestemt række servere

4) Profit

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde overvejet muligheden selv, men ville ikke rigtigt gå igang med det, i tilfælde af at det skulle konflikte med den oprindelige installation. 

Men!

Det virker! - Tak:D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)