Hej,
Når du skriver at det du tilbyder er at skrive tekster til blogs, webshops mm., så lyder det i mine ører som en nicheydelse. Du tilbyder en meget specifik ydelse og skal måske prøve at fokusere din energi på at finde relevante samarbejdspartnere. Det er fx. oplagt at du kontakter webdesignere, som er i berøring med webshops, web projekter og lign. Hvis de kender dig og ved hvor dygtig og leveringsdygtig du er, kan man snildt forestille sig at du bliver kontaktet hver gang de har en opgave som passer til dine kompetencer. Webdesignere har ofte tekstforfattere i deres netværk og de bliver trukket ind i et projekt hvis økonomien tillader det. Når du kontakter webdesignere og spørger om de er åbne for et samarbejde, er det vigtigt at du tænker som de gør og ikke sælger dig selv som i en klassisk salgssituation. Se det fra deres perspektiv:
fx. "...I designer hjemmesider for jeres kunder og jeg kan forestille mig, at I indimellem har behov for at få skrevet nogle levende og sælgende tekster i den sammenhæng. I de tilfælde hvor kunderne ikke selv leverer den færdige tekst, vil jeg foreslå at I bruger mig. Jeg har respekt for deadlines, lytter til kundens behov og er meget fleksibel at arbejde sammen med. Og så er jeg er god til at skrive på en måde så teksten afspejler præcist det som kunden efterlyser. Det vigtigste er at jeres kunde bliver tilfreds med det færdige produkt. Er i åbne for et kort møde hvor vi kan få sat ansigt på hinanden og tale om et evt. samarbejde?..."
På den måde får du sat fokus på hvordan det vil være at samarbejde med dig og hvordan du kan komme til at understøtte deres (webdesignerens) forretning. Du kan også tænke i andre baner når det kommer til samarbejdspartnere. Eksempelvis grafikere.
Jeg ønsker dig succes med det.
Mvh
Reduan - RED consulting
www.redconsulting.dk