Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er Trustpilot for en webshop/salgsside?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg klikker en smule på folks webshop-links her på Amino. Og det slår mig at hvis ikke alle så MANGE af folks webshops ikke har links til Trustpilot. Går ud fra at det er fordi de enten har dårlige anmeldelser eller slet ingen, Er det fordi at det koster penge at være på Trustpilot? Jeg læser ALTID selv anmeldelser af en side på Trustpilot før jeg køber på en webshop(altid hvis det er en ny, og engang imellem hvis det er en webbutik jeg har handlet i før). 

Så kan jeg læse andres anmeldelser og bedømmelser af deres handler på Trustpilot, og der er det vigtigt at de er af nyere dato, skrevet ærligt og korrekt, og af brugere med flere indlæg bag sig. Positive som negative, så det giver troværdighed. 

Men hvor vigtigt er det for en webshop at være på Trustpilot til at begynde med? Kan man lave tommelfingerregler ift hvor meget ens salg vil stige hvis man er på og kan vise udsnit af anmeldelser på ens website, og de vel og mærke er positive? 

Og hvor meget koster det egentligt? Jeg synes jo som sagt at TP rigtigt ofte mangler på danske webshops, og så tænker jeg at det må være hæmmende ift salg og vækst. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette link skulle svare dine spørgsmål :)

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Aa-Online.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilot er vist ikke helt hvad det har været, men hvis du vil betale kan du få alle de positive anmeldelser du vil. Vil du ikke betale, kommer der flere negative.

Trustpilot-direktør: Vi er uperfekte, men nyttige

Er selv meget i tvivl om troværdigheden af siden. Da den startede var motivet helt klart med de bedste intentioner. Men siden har vist skiftet fokus.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker vi om at TP planter dårlige anmeldelser mere eller mindre, for at få firmaer og folk til at hoste op med lidt penge, og så bliver de dårlige slettet eller redigeret væk? Lidt ligesom datingsites benytter sig af falske profiler og sender falske breve til folk, i håb om at de genoptager deres abonnement eller opgraderer? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Snakker vi om at TP planter dårlige anmeldelser mere eller mindre, for at få firmaer og folk til at hoste op med lidt penge, og så bliver de dårlige slettet eller redigeret væk? Lidt ligesom datingsites benytter sig af falske profiler og sender falske breve til folk, i håb om at de genoptager deres abonnement eller opgraderer? 

På en måde. TP planter ikke selv anmeldelser, men hvis du ikke betaler, så gider de ikke fjerne negative, uanset hvor falske eller uretfærdig de måtte være. Betaler du, kan du få fjernet anmeldelser rigtig hurtigt, og så kan selv den værste shop blive pletfri og kun have positive anmeldelser. De er sindssyg tunge at danse med, medmindre man hoster op.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

På den måde. Okay det er ikke SÅ lusket, men lusket alligevel. Men udover det ufine trick, i at det kan betale sig at hoste op pga eventuelle dårlige anmeldelser, hvor meget kan man så i øvrigt øge sin omsætning og indtjening med hvis man er på Trustpilot? Er der nogle der sidder inde med tal før og efter de kom på TP? Bare i procenter. 

Jeg synes ikke vi har andet alternativ pt til et anmeldersite med nok brugere og som er kendt nok, hvis man gerne vil vise folk sine anmeldelser af købere. Jeg vil da langt hellere købe på et site der har 5000 anmeldelser feks Lampeguru, end en eller anden hjemmelavet webshop med 0-5 anmeldelser hvoraf 4 af dem er over 1 år gamle. Det giver et indtryk af at der ikke er købere i butikken, og man går vel altid til de butikker der har godt gang i kunderne, og med gode anmeldelser. Jeg gør i hvert fald. Men spørgsmålet er hvor godt pengene er givet ud ift omsætning. Vi snakker jo 895kr pr måned minimum i 12 måneder dvs 10.740 som man skal hoste op med over et år bare for at kunne deltage med LITE pakken. 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:

På den måde. Okay det er ikke SÅ lusket, men lusket alligevel. Men udover det ufine trick, i at det kan betale sig at hoste op pga eventuelle dårlige anmeldelser, hvor meget kan man så i øvrigt øge sin omsætning og indtjening med hvis man er på Trustpilot? Er der nogle der sidder inde med tal før og efter de kom på TP? Bare i procenter.

Der findes ikke noget svar på om din omsætning, det kommer an på millioner af ting.

Hvis du føler at det er vigtigt for din virksomhed at visse en tilstedeværelse på Trustpilot, så gør du det. Vi hoster selv vores kunders anmeldelser og linker direkte til kundernes hjemmesider. Så kan folk der læser dem jo se at de ikke er falske anmeldelser, vi har virksomheds kunder så vi visser et billede af den person som har anmeldt os med fuldt navn og title samt et link til deres firmas hjemmeside.

Vi har selv her for nogle måneder siden været igennem i længere sag med Trustpilot, de medarbejder som sad i den anden ende kender ikke helt til lovgivning hvad angår persondataloven. Så vi vandt sagen uden problemer.

En side som Trustpilot skal holde sig 100% uden at vælge side, hvis virksomheder skal betale for at slette anmeldelser så har det intet med en anmeldelses side at gøre, så er det en virksomhed som tænker penge.

Flere store virksomheder bruger Trustpilot som en branding ting, så hvis du vil gøre det samme så slå dig løs. Hvorvidt du for flere kunder det er der ikke noget som der kan svare dig på, men du kan jo prøve og se? :)

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i har fravalgt Trustpilot? Fordi? Fik i dårlige anmeldelser? Gav det ikke mening økonomisk? Anyways i har truffet nogle valg, som jeg ikke kender nærmere til. 

Personligt har jeg også læst en masse skidt om siden, at RIGTIGT meget bare handler om at hoste op med en sum penge, mere end at TP bare er at objektivt site hvor folk kan skrive anmeldelser. 

Men vil helst høre fra folk herinde med ekstensiv erfaring fra kundeanmeldelses-sites som TP, 

Det kommer sig jo af at jeg som sagt klikker på et par webshops folk laver som hobby/lille forretning, og kigger efter Trustpilot og der er ofte absolut intet at finde. Så tænker jeg, hvordan ville det påvirke sidens salg at få en række anmeldelser offentliggjort hos TP, og hvordan med økonomien bag. Hvor meget mersalg skal man have før det kan betale sig. 

Fra Østerbro
Tilmeldt 18. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tit tænkt på, hvorfor webshops ikke bare brugte facebook ratingsystem. Den er gratis og den virker troværdig på mig.



Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Privat og kontorrengøring (Kbh):

Jeg har tit tænkt på, hvorfor webshops ikke bare brugte facebook ratingsystem. Den er gratis og den virker troværdig på mig.

Facebooks er bare ikke godt nok udviklet. Det er en lille bi-funktion i noget der har meget mere fokus på at skabe en nyheds-strøm. De repræsentere virksomheden på anden vis - og virksomheden kan altid slette indlæg - hvilket nok er derfor de ikke giver den helt samme værdi - som forbruger. 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)