Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt job - prøvedage uden løn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg skriver egentlig denne tråd på vegne af min kæreste. 

Hun har været til jobsamtale i onsdags, og skal nu på mandag og tirsdag have 2 prøvevagter i et par timer hver dag. Det er vel også meget fint.

Nu spørger hun mig så, om jeg tror hun får løn for de prøvevagter, hvortil jeg jo må erkende, at jeg ikke ved det, men det vil jeg da mene man skal have. 

I det her tilfælde, er det for hende kun 2 vagter af 2 timer hver, så det er jo ikke meget, men hvad siger loven omkring det? Jeg har kun kunnet finde et andet opslag på hestegalleri om det samme, men det var jo også blot meninger og ikke fakta.

Håber på hurtig input! :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer fuldstændigt an på hvad der er aftalt. Vil antag det er ulønnet. Men hør arbejdsgiver

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Af hvad jeg kan forstå, er der ikke aftalt noget specifikt omkring det.

Hun vil sikkert snakke med hende om det, når hun skal afsted, men det er jo rart at vide, om der var noget lovmæssigt man burde vide.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Leo Bak-Kristensen:

Af hvad jeg kan forstå, er der ikke aftalt noget specifikt omkring det.

Hun vil sikkert snakke med hende om det, når hun skal afsted, men det er jo rart at vide, om der var noget lovmæssigt man burde vide.

Hvis det er set som en "arbejdsprøvning" / udvidet interview - for at bevise sit værd - så har man jo principlet ikke fået et arbejde. 

Betaling sker jo "i princippet" først - når ansættelses-kontrakten er udarbejdet (med få undtagelser). 

Jeg har hørt om mange Interview processor hvor folk snildt kyler 5-30 timer efter at overbevise den nye arbejdsgiver og sig selv om at det er et match :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis intet er aftalt, så skal hun have løn for det ydede arbejde - Løn i forhold til hvad der er sædvanligt.

Men det er rigtigt, at det ikke er usædvanligt med aftale om, at man yder gratis arbejdskraft i begyndelsen for at få et drømmejob eller måske bare et job, men hvis intet er aftalt, så skal man have sædvanlig løn for sit arbejde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)