Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform - Webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 der er igang med at oprette en Webshop og vi er i tvivl om hvilken virksomhedform der er bedst for os. Vi er dog afklaret med at det skal være et selskab.

Vi importere produkter fra U-lande og sælger dem online.

Indtil videre har vi læst os frem til, at et ApS med et holdning til hver er den bedste løsning.

Kan i rådgive, be/afkræfte dette, evt. med fordele og ulemper.

Med venlig hilsen

Robin Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

to muligheder - virksomhed eller selskab - med fordele og ulemper på begge sider http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Har I en vis risiko kan i begrænse den i selskab - og har I penge til at sætte i ApS synes jeg det er et godt valg når I er sikre på selskab

Der er jo en del omkostninger. I skal stifte 3 selskaber - som kan koste fra ca 2000 til en del mere, afhængig af hvad I kan selv

I skal være omfattet i både jeres holdings og drift af lovpligtig arbejdsskadeforsikring - så begge CVR skal med på begge policer - og det er uanset løn og omsætning. Bør nok tegnes i hvert holding og så få drift med på policen hvis muligt - regn ca 1800 kr hver

I skal forudse risiko for oprettelses og drift gebyr på de 3 stk erhvervskonti - alt fra 0 -ca 2000 pr konto i oprettelse + noget kvartalsgebyr ofte

Regnskaber x 3 årsrapporter med sambeskatning er tvivlsom om I selv får korrekt - regn ca 5000 hver

Se til at få lavet en god ejeraftale i drift for ellers kan I let køre lige i diget og være fastlåste - evt advokatomk også der

Jeg har i min e-bog - eller paperback SELVSTÆNDIG som dette link, beskrevet alle virksomhedsformer samt IVS og ApS - alt fra stiftelse, lovpligter, huskelister, ejeraftale, skat, moms osv - overvej den 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)