Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge i gammelt metal i feks pc´er?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac, Jeg har flere års erfaring i den slags og kender markedet for ædelmetal + kunderne, processen har jeg i praksis foretaget flere gange, jeg er kemiingeniør af uddannelse og miljølovgivningen er mig kendt.

Hvis du kan skaffe skrottet og få skilt konnectorer fra på en rentabel måde, kan vi nok finde ud af et samarbejde

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os tage den privat, skriv til mig på bkonig@niblosus.net og forklar mig hvad du kan, nu har jeg nævnt hvad jeg kan.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Bkonig  hvorfor er du så hemmelighedsfuld at det skal tages privat?

Hvis det er guld fra kant konektorer kan du bare komme dem i saltsyre, så vil det opløse den underliggende kobber og dermed frigøre guldet som kan filtreres fra.  det samme kan gøres med visse typer af processerkrede.  Specialt de ældre keramiske processorer har et høj indhold af guld. 

 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn at du intet ved om kemi er alene din sag, saltsyre kan ikke opløse kobber og der er nikkel mellem kobber og guld, hvis det er lavet ordentligt.

Jeg vil ikke beskrive processerne her fordi, der indgår nogle stoffer, der er farlige at omgås for ukyndige som dig, og jeg vil ikke efterfølgende drages til ansvar for de skader du har forvoldt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du jo intet om hvad jeg ved om kemi så lad være med at udtale dig, modsætning til dig har jeg ikke noget behov for at skilte med min uddannelse, sjovt nok har du flere gange fortalt at du er kemiingeniør uden job!  Saltsyre med en lille smule hydrogenperoxid virker nu fint til opløsning af kobber.

Nu er der jo ikke noget specielt farligt ved at beskrive en kendt proces så din latterlige undskyldning må du længere ud på landet med!  Så klog som du gerne vi fremstå burde du da også vide at det er ulovligt for private at være i besiddelse af Koncentreret Salpetersyre (hvis du bruger kongevand)!  Cyanid er helt udelukket da det ikke kan skaffes uden gifttilladelse. 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men der er ikke nogle der har givet bud på hvor meget man kan tjene pr feks pc-kabinet. Lad os bare tage et standard 5 år gammelt kabinet. Hvad er der af metalværdier, og værdier udover det som man kan sælge videre stort som småt. 

Altså hvordan ser budgettet ud i grove træk, anskaffelsespris og salgspris. Jeg så en video 1 år gammel ca på Youtube, en amerikaner som virker til at være inde i det, siger at han kan få 10-15$ ud af en gammel pc. Måske betaler han 5$ pr pc ca måske mindre måske slet ingenting. 

Kan man ikke aflevere det gratis til skrot det som er tilbage, og så blot udfylde en række papirer og formularer? Koster vel for pokker ikke penge at få det skrottet vel? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Kan man ikke aflevere det gratis til skrot det som er tilbage, og så blot udfylde en række papirer og formularer? Koster vel for pokker ikke penge at få det skrottet vel? 
jo - erhverv betaler skam for at komme af med skrot modsat private - forestil dig en stor fabrik med masser af affald - de kan jo ikke bare køre over op skrotpladsen - nej det koster skam

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg lige kigge på, om eller hvordan jeg kan gøre det rentabelt. Måske skal jeg ikke gøre det som erhverv men som hobby. Det nytter jo ikke noget det koster mere at skrotte det end jeg kan tjene på det Cool

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)