Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor finder man risikovillige investorer der er vokset fra dot-com boblen, og som har råd til andet end små enkelte frisør saloner, blog-websider, og lign.?
Som til og med ikke forsøger at købe sig til at være ene ejer af Google for 2000 kr.?

I min søgen efter kapital er jeg blevet virkelig uinspireret.

Hvor er de investornetværk der har væsentlig "købekraft"?

Klart, automatiske webshops er da sikkert profitable, men er det det vi alle skal leve af?
Hvordan bevæger man sig ind i manufacture?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have en risikovillig invester, kræver det at du har dit eget på plads. En god forretningsplan, budgetter og alt hvad der ellers hører til. Du får aldrig en person til at smide mere end et par tusinde efter dig, hvis du bare har det hele i hovedet. Amino har en kapitalside (ved ikke lige hvor meget den bliver brugt), Lendino (kræver også budgetter) samt en masse kviklån, som heller ikke stiller de store krav til dig.

Lars:
I min søgen efter kapital er jeg blevet virkelig uinspireret.

Det kan være en idé at få en forretningskonsulent til at kigge på dit materiale til en invester - måske han eller hun vil kunne komme med lækre inputs. Husker du at gøre det flot visuelt? - Jeg ved at det kan skaffe flere interesserede end hvis du bare brugte ren skrift. :-)

Desuden, hvad betegner du som købekraft? 10.000? 100.000? En million? Til et andet projekt jeg har i baghovedet, har jeg foreksempel kun brug for 15.000, men en af mine kammerater leder efter en halv million. Wink

Lars:
Klart, automatiske webshops er da sikkert profitable, men er det det vi alle skal leve af?

Jeg tror at langt størstedelen har størst succes med en webshop - særligt dropshipping. Vi skal ikke alle leve af det, da nogle butikker ikke vil kunne undværes, men i højere grad vil vi se webshops tæske fysisk detail.

Lars:
Hvordan bevæger man sig ind i manufacture?

For at kunne give et nogenlunde svar kræver det, at vi ved hvad du vil fremstille. Som udgangspunkt skal du købe nogle gode maskiner og have plads til det du fremstiller.

www.dinformue.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg siger købekraft, er 1 million eller 2 millioner, tættere på 2000, end den købekraft jeg efterspørger.

1-2 millioner er virkelig små beløb i virksomhedsøjemed.

Jeg leder ikke efter mikro-kviklån.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg investorer er helt på det rene med, men som en af slagsen må jeg også oplyse dig, at jo flere mil vi snakker, jo større krav er der til din dokumentation af værdien.

Hvis du skal finde nogle der vil investere 1 eller flere mill, så skal du have mere end 1 ide, der skal være en forretningsplan, en undersøgelse af kundegrundlag etc. regn med at du selv skal smide et par 100.000 i forarbejdet før nogle vil komme med resten.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars, 

Der er tydeligvis no match med de investorer du har mødt. For at tiltrække de rette investorer, skal du sælge dig selv og din virksomhed og ja, det kan godt tage lang tid. Det er dog besværet værd at finde den rette investor. Med de informationer der findes i din post, er det svært at give specifik feedback, men her er nogle generelle råd som du muligvis kan få gavn af. 

Mennesket: investorer tjekker dig ud og vurdere meget nøje om du har egenskaberne til at udvikle forretningen og levere resultaterne over tid. Din forretningsforståelse, lederevner, salgsevner sans for organisation bliver nøje gransket når du sidder sammen med en investor. Husk det, og sørg for at få ærlig feedback når du har talt med en investor. Invitér personen til at give dig en ærlig feedback, ved at forklare at du gerne vil styrke dine kompetencer og det kan du kun ved at få ærlig feedback på dine styrker og svagheder.

Pengene: investorer er meget opmærksomme på om du har styr på tallene og har en vis økonomisk forståelse. De kigger på hvad du vil bruge pengene på, hvornår og hvad du forventer at få ud af investeringen. ROI er vigtigt i den her sammenhæng, altså at du ved relativt præcist hvornår investeringen tjener sig hjem og begynder at give et afkast.  

Konceptet: investorer med seriøse penge er ikke kommet sovende til formuen. De har erfaring, markedsindsigt og en skarp forretningssans. De forventer derfor, at dit koncept har en vis modenhed, er afprøvet i et vist omfang og at markedet findes. Få styr på de ting og brug mentorer i dit netværk til at kvalificere og udfordre dine tal og forventninger.  

Salgsevner: hvis du ikke kan sælge til dem, kan du ikke sælge til kunderne. Investorer tjekker dine salgsevner ud fra første øjeblik. Er du overbevisende og brænder igennem? Forstår du at kommunikere dine ideer på en overbevisende måde? Evner du at tale til forskellige typer mennesker? Forstår du at italesætte værdien på en relevant og vedkommende måde? Holder du fokus på det essentielle eller fortaber du dig i ligegyldige teknikaliteter? Salgsevner er vigtige og du bliver bedømt på det. Vær ærlig overfor dig selv og brug en mentor eller en professionel person i netværket til at give dig feedback.   

Få styr på ovenstående 4 ting og du vil øge sandsynligheden for at tiltrække de rette investorer. Det hele skal samles i en overskuelig forretningsplan og en god præsentation, så det ikke bare er løse tanker eller tilfældige notater i telefonen. Det er ventetiden værd efter min mening :-)  

Hvis du ikke har en mentor eller sparringspartner i netværket så prøv et væksthus, som helt sikkert kan give dig en god sparring. http://startvaekst.dk/vhhr.dk/forside/0/2

Jeg håber at du får succes med det.

Mvh

Reduan

[Manuel signatur med banner og link fjernet af moderator i helhold til Aminos regler]

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dem en ansøgning om funding til et lille "pet-project", således atjeg kan se om de er noget for mig inden jeg giver i kast med noget større.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)