Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til rykker?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg var så uheldig at glemme en faktura, og mens jeg har været hjemmefra, har jeg fået en rykker, som jeg har betalt (for sent) og nu et inkassovarsel, der har krydset min betaling af rykkeren.

Hvad nu? Fakturaen og det første rykkergebyr er jo betalt, skal jeg så betale det næste gebyr også på samme regning, eller hvad gør man?

Tak

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Slap helt af, din kreditor ønsker jo blot at få sine penge og du har betalt (ganske vist for sent)

Hvis du læser inkasso varslet står der sikkert (bør stå) at såfremt din betaling har krydset, kan du se bort fra denne henvendelse.

Der står sikkert også at såfremt betaling ikke finder sted inden 10 dage vil sagen overgå til inkasso, men du har jo betalt...

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men så skylder jeg vel stadig det sidste rykkergebyr, og hvordan betaler man det? Skal man så indbetale på regningen med inkassovarslet, eller så går der måske ged i hele systemet? Jeg frygter ikke inkasso, men jeg gider bare ikke flere breve, så nu vil jeg helst gøre det rigtigt :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

mariannes:

Jo, men så skylder jeg vel stadig det sidste rykkergebyr, og hvordan betaler man det? Skal man så indbetale på regningen med inkassovarslet, eller så går der måske ged i hele systemet? Jeg frygter ikke inkasso, men jeg gider bare ikke flere breve, så nu vil jeg helst gøre det rigtigt :)

Nej når du har betalt det første rykkergebyr, før du modtager "inkassovarslen" - så bør alt være OK. 

Du kan alternativt bare give dem et ring, og sige den var sgu smuttet men jeg havde betalt et par dage før jeg fik dette brev, og vil blot lige gøre jer opmærksom på det. 

Din kreditor vil blot sige "tak for indbetalingen" - det kan jo ske for enhver... 

Og så er du sikker på at der ikke kommer flere breve :)

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør stå på inkasso varslet at såfremt dine betaling har krydset varslet, så kan du se bort fra denne henvendelse.

Lad den hvile der, hvis du stadig er nervøs, så kontakt kreditor.

Husk kreditor ønsker kun at få sin betaling.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer. Nej, det står der nu ikke. :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor vidt der er lagt gebyrer m.m. på, kommer helt an på hvad der helt konkret står på rykkeren. Og så også på om hvad kreditor konkret gør. Nogen skriver på rykkeren at beløbet skal betales inden x-antal dage, ellers vil der blive pålagt gebyrer og renter. Nogen skriver det og gør noget ved det, andre skriver det men lægger ikke gebyrer og renter på.

Men hvis kreditor har lagt gebyrer på og gjort opmærksom på det i rykkerskrivelsen, så skylder du stadig nogen penge hvis du kun har betalt det oprindelige beløb.
Om kreditor så bare ville have det oprindelige beløb, eller holder fast på eventuelle gebyrer, kan du kun finde ud af ved at kontakte dem.
Og når vi snakker om rykkerskrivelser og inkassovarsler, så er gætteri lige så skidt som at ignorere.  

Som de andre skriver, så bør du tage fat i kreditor - og gerne så snart som muligt.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)