Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told? ved køb af vare uden for EU på henblik på Videresalg.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Overvejer at starte en webshop som grossist til private, hvor jeg finder nogle producenter uden for eu ,, men er blevet lidt i tvivl om reglerne  ..

Er det helt forkert forstået at man som enkelt mands virksomhed med CVR og det der hak i at virksomheden skal importe/exportere... at man feks skal købe noget i usa/kina .. vi siger det er et skateboard . .  

1

varen koster 10.000 DKK

2 Kan læse jeg skal betale told når det er uden for eu selvom jeg er registreret som importør/exportør?

kan se det det til et privat person via http://www.toldpriser.dk/toldberegner bliver omtrent 13.000 DKK

Okay jeg kan se at jeg kan trække 25% af i fradrag hvilket gør at jeg vel så har betalt told på 2250

3

Jeg skal betale moms af det jeg sælger = af 10.000 ? Igen er jeg ivtivl om det er af hele beløbet med alle udgifter inkluderet men tænker det er det sikkert ikke. Ialt +25% = 12.500  og så med min told oven i = 14750 DKK  

4

Hvis dette kan være rigtigt så skal jeg jo lave en mega dårlig "måske god aftale" hvor jeg ihvertfald får ham til at sænke prisen 1750 bar for mig? bar for at jeg vil kunne tjene som grossist ?  

Ret mig hvis jeg er helt gal på den :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

2)

Der er noget du har misforstået for der er ingen fradrag på 25 %

3)

ved import skal der beregnes moms af  Varens pris + told  altså af de 13.000 DKK.   Momsen skal du dog ikke betale, den modregnes i dit momsregnskab.

Når du sælger din vare skal du pålægge varen 25 % moms.

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

BeepBoss:

1

varen koster 10.000 DKK

2 Kan læse jeg skal betale told når det er uden for eu selvom jeg er registreret som importør/exportør?

kan se det det til et privat person via http://www.toldpriser.dk/toldberegner bliver omtrent 13.000 DKK

Det er korrekt, du skal importørregistreres samme øjeblik du køber bare én vare fra et land udenfor EU.

Hvad tolden lyder på kan jeg ikke svare på, det afhænger primært af fra hvilket land du køber og hvilken vare (KN-kode) du køber. Hvis du er i tvivl herom, kan man jo lade fragt/speditionsvirksomheden klare fortoldningen (det vil de fleste godt hjælpe med).

BeepBoss:

Okay jeg kan se at jeg kan trække 25% af i fradrag hvilket gør at jeg vel så har betalt told på 2250

Det er ikke korrekt. (jeg formoder du tænker på momsfradrag?)

Du kan trække din indgående moms fra, hvilken er 25 %. Dog skal du samtidig afregne importmoms, hvilken ligeledes er på 25 %. I dit tilfælde skal du altså af med 25 % af 13.000 (tolden skal ligges oveni købsprisen) = 3.250 i importmoms, den kan du samtidig fradrage som købsmoms. Det hele foregår på samme momsangivelse, nettoset giver det derfor 0. 

BeepBoss:

Jeg skal betale moms af det jeg sælger = af 10.000 ? Igen er jeg ivtivl om det er af hele beløbet med alle udgifter inkluderet men tænker det er det sikkert ikke. Ialt +25% = 12.500  og så med min told oven i = 14750 DKK  

Det er korrekt du skal afregne salgsmoms af dit salg. Sælger du varen for 12.500 inkl. moms, skal du aflevere 2.500 i salgsmoms. Altså der er 10.000 tilbage til dig selv, som du skal/kan bruge til dit varekøb 10.000 + told på 3.000

I dit eksempel taber du umiddelbart 3.000 (som jeg ser det) også er der ikke taget højde for fragt.

BeepBoss:

Hvis dette kan være rigtigt så skal jeg jo lave en mega dårlig "måske god aftale" hvor jeg ihvertfald får ham til at sænke prisen 1750 bar for mig? bar for at jeg vil kunne tjene som grossist ?  

Hvis du skal tjene penge, så skal du jo sælge til mere end du køber for. Det er vigtigt du ikke tager moms med når du beregner din fortjeneste, da den ikke indgår i resultatet. 

Dit regnestykke ser lidt simpelt sådan ud; varesalg - varekøbs - told - evt. øvrige omkostninger (eksempelvis fragt) = din fortjeneste

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Told må du få beregnet  om den private beregner duer kan jeg ikke sige

Du skal være importregistreret ja - og så når pakken kommer så skal du betale told (afregnes senere)

Du har så en udgift til varen + fragt + told af de to ting som din købsudgift

Du skal så bogføre og angive importmoms som IKKE giver et fradrag men heller ikke udløser en betaling - Det er 25% importmoms af købsudgiften ialt under salgsmomsen og hvis varen er til momspligtig aktivitet - samme beløb under købsmoms.  Du ser alt om hvordan her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Du skal når du sælger lægge 25% moms på (til danskere) men når du regner fortjeneste skal du altid regne UDEN moms - 

Jeg har lavet blog indlæg som nu viser hvorfor MOMS ER IKKE EN DEL AF RESULTATET I LINK HER

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:
, det afhænger primært af fra hvilket land du køber

Det er ikke helt korrekt, Tolden afhænger af varens oprindelsesland, div. hvor varen er fra oprindeligt. køber du en vare i USA som er fremstillet i Kina er det toldsatsen for Kina der skal bruges. 

toldpriser.dk er ikke det ideelle sted at finde toldsatsen, da stedet hverken er opdateret konstant eller indeholde oplysninger vedr. f.eks antidumpningstold eller andre nationale krav.  Brug derimod SKATs officielle site som giver præcise og opdatere  data om EU´s toldtarif

 

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)