Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange salg har en webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Kort og godt.

Hvor meget sælger en "almindelig" veldrevet webshop?

Jeg ved godt at i selvfølgelig ikke er interesserede i at lægge hele jeres budget ud i forumet, men jeg spørger fordi jeg har meget vanskeligt ved at forestille mig hvordan alle de "små" webbutikker kan løbe rundt.

Jeg har forsøgt med lidt hovedregning og kan se at der skal usandsynligt mange click til hvis, feks en lille veldrevet tøjbutik skal kunne holde en omsætning som er muligt at leve af.

Håber der er nogen som kan fortælle lidt om hvordan man normalt beregner på et forventet salg i en webbutik, i forhold til antal besøgende.

På forhånd tak 

 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg tror faktisk der er mange som driver deres webshops ved siden af arbejdet :). måske er de på deltid?.

For ja der skal et pænt salg til for at man skal kunne leve af det :):.

Thomas Ørts-

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
  

Det er jo langt fra alle der laver en webshop for at leve af den.

 

For nogle er det bare en hobby, og deres shop kommer aldrig til at give et rigtigt overskud, men de gør det fordi de syntes at det er sjovt.

 

For andre er det en ekstra indtægt, hvor 2000-10.000 kr. om måneden giver lidt ekstra til husholdnings bugtet.

 

Nogle har mange forskellige shops som alle giver en ekstra indtægt, ud fra ideen mange bække små.

 

Så er der dem som har en fysisk virksomhed, og webshop salget er ekstra salg og nedbringelse af lageret. Eller måske bare et sted der testes nye ideer.

 

Så du har ret når du siger at det er få som har én webshop som deres eneste indtægt kilde.

 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er helt sikkert at der er en del som driver forretningen på deltid, men jeg har da også forståelsen af at der er mange som driver fuldtid og med op til flere ansatte?

Er dette ikke korrekt? 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Ja de findes da

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

der findes adskillige mennesker der lever af deres webshop... 

Helle fra House of Kids fx... 

Smartguy og dem har vist adskillige ansat... Spamfighter er vel også en form for webshop... herinde er vist også flere fuldtids end man lige regner med... men så endnu flere "flex"tids webshops...  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt løs hovedregning:

Hvis du regner med at kunne tjene 100 kr per ordre, og du skal have en månedsløn på minimum 30.000 kr, så skal du have 300 ordrer per måned. Hvis din konverteringsrate er 1% (meget normalt) skal du så have 30.000 besøg per måned.

Jeg har shops hvor der er cirka 1000 besøg per måned, og vil mene at 30.000 per måned er rigtigt mange.

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke lige nærlæst de øvrige indlæg og jeg er ikke nogen ekspert men vil da alligevel lige give mit bidrag.

Det er jo et svært at svare på da der er mange forskellige ting der spiller ind, og en del af dem vil du først kunne svare på når du har haft shoppen et stykke tid. Men hvis du vil leve af din webshop så skal du i hvert fald regne med at det er et fuldtids job.

Jeg har ikke selv nået mit mål i forhold til konverteringsprocent endnu men jeg vil på baggrund af mine foreløbige erfaringer og research mene at du godt kan kalkulere med at komme op omkring en konverteringsprocent på mellem 2 og 3, jeg har hørt om en enkelt der skulle ligge helt oppe på 10%, mwn altså også mange der ligger omkring en halv %.

Men det er jo ikke nok at vide hvormange der køber du er jo også nødt til at vide hvor meget de i gennemsnit køber. hvad det koster at håndetere hver ordre (arbejdstimer, forsendelse, pakkematerialer osv.) Det er jo svært for andre at sige hvor meget du vil sælge i gennemsnit da det jo afhænger af hvad du sælger osv.

Jeg kan varmt anbefale at du benytter f.eks. Google Analytics til at få styr på dine statistikker osv.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

De 2 sidste svar var lige præcis det som jeg efterspurgte.

Det skal selvfølgelig ikke være nogen hemmelighed at jeg går og sysler med tanken om at starte min egen butik og derfor er meget interesseret i at høre lidt om andres erfaringer med konverteringsprocenter og lign.

Ps. Jeg er ved at starte en af de uendeligt mange tøjbutikker op, som ikke har en chance for at overleve Wink

Godt og indtægtsbringende nytår til alle.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)