Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i 2015 regnskabet - Hvordan får jeg det rettet så det bogføres korrekt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Luft Din Hund Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg startede min virksomhed i medio 2015 og startede her med at lave mit regnskab i et Excel ark. Jeg fandt at det var utilstrækkeligt og har efterfølgende fået Dinero, som er rigtig godt.

Nå men jeg fandt ud af at jeg havde lavet en regnefejl i mit oprindelige regneark, som gjorde at jeg havde indberettet forkert moms i 2015. Så nu har jeg været inde i skat og rette momsen hos skat og bogført det i mit 2015 regnskab i Dinero.

Men nu har jeg så et problem. Dels så stemmer regnskabet ikke helt overens med min konto udskrift fra min bank, da jeg jo har lavet fejl i momsen og dels skal jeg have udbetalt mit overskud fra 2015, da jeg har indeholdt for mange penge på min konto til at betale moms med her d. 1/3.

Spørgsmålet er nu, hvordan gør jeg dette korrekt? Trækker jeg den ny-udregnede og anmeldte moms fra i mit resultat for 2015 i Dinero og udbetaler så de resterende penge til mig selv som løn, og skal dette gøres i 2015 regnskabet, eller skal det gøres i 2016 regnskabet så det følger min bankkonto udskrift?

Jeg er forvirret på et højere plan, så jeg håber der er en der kan gennemskue det her og guide mig i rigtig retning.

Mvh, Jeanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal alt efterposteres i 2015 regnskabet. Du må så lave de flytninger mellem konto i banken til moms eller andet og firmaet i 2016 for banken må jo stadigt stemme 2015 hvis den gjorde det inden fejlen

ellers få en bogholder/økonmimand til at klare det let

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)