Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - Forstår jeg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Er igang med, at forstå regnskab i en personlig mindre ejede virksomhed.
Er der en som kan fortælle, om jeg forstår det rigtig?

Jeg skriver alle udgifter og indtjeninger ned igennem året.
D. 31 Dec sender jeg resultatsopgørelsen ind, samt balance.

Forstår jeg det rigtig?
- tillægsspørgsmål: Hvor sender man resultatsopgørelse og Balance ind henne?

Håber på svar!
Mvh. Erik

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

"

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver et skatteregnskab når det er personligt ejet og skriver det ind på din selvangivelse.

Indtægter minus udgifter = indberet i rubrik 111 hvis overskud eller 112 hvis underskud.

Du skal ikke sende noget regnskab ind eller noget. Hvis din omsætning er høj nok skal du indberette regnskabstal men det er de formodentlig ikke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Hej herinde.

Er igang med, at forstå regnskab i en personlig mindre ejede virksomhed.
Er der en som kan fortælle, om jeg forstår det rigtig?
1


Jeg skriver alle udgifter og indtjeninger ned igennem året.
D. 31 Dec sender jeg resultatsopgørelsen ind, samt balance.

Forstår jeg det rigtig?
2

- tillægsspørgsmål: Hvor sender man resultatsopgørelse og Balance ind henne?

Håber på svar!
Mvh. Erik

1

det er det man kalder at føre regnskab og du bør vælge at bruge et rengnskabsprogram - (også af hensyn til evt moms den dag du vokser ud af PMV). Du skal være klar over at der KAN være udgifter der ikke bare giver fradrag - gaver - mad ude osv - men ellers ja - indtægter minus udgifter = resultat til skat

Husk at varer på lager ikke er udgift - de skal indgå som varelager i status = kun trække varer fra når de både er købt og solgt

2

Du sender kun ind hvis/når skat måtte bede om det. Du udfylder udvidet forskudskema med dit forventede resultat og så årsopgørelse/ udvidet selvangivelse med dit resultat i 111/112 + lidt andre regnskabsoplysinger du kan se der bedes om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres svar.

Jeg prøver at referere jeres svar:

1. Jeg skal finde mig et regnskabsprogram - Fx. Dinero.

2. Jeg skal lave et skatteregnskab og skrive det ind på min udvidet selvangivelse.

3. Jeg skal slet ikke sende noget regnskab ind, kun hvis SKAT spørger om det.

forstået rigtig?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jep, det er vist godt nok og Dinero er et fint program der er brugervenligt for nystartede :)

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et spørgsmål i forlængelse heraf:

Man kan vel godt vente indtil næste årsregnskab med at indtaste overskud/underskud og så betale for hele året efterfølgende? Hvis man eksempelvis har en mindre enkeltmandsvirksomhed med meget svingede indtjening ved siden af sit normale fuldtidsarbejde, og så eksempelvis trække 50% af overskuddet ud til sig selv hver måned igennem året (og derved spare den resterende 50% til skattebetalingen)?

Mvh.

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Malthe84:

Hej

Lige et spørgsmål i forlængelse heraf:

Man kan vel godt vente indtil næste årsregnskab med at indtaste overskud/underskud og så betale for hele året efterfølgende? Hvis man eksempelvis har en mindre enkeltmandsvirksomhed med meget svingede indtjening ved siden af sit normale fuldtidsarbejde, og så eksempelvis trække 50% af overskuddet ud til sig selv hver måned igennem året (og derved spare den resterende 50% til skattebetalingen)?

Mvh.

Ja- Gør man det flere år kan skat låse ens forskud men ja - Man vil så bare få en dag til dag rente fra 1/1 året efter og yderlige strafrente efter 1/7

Reglen er at man skal søge at forskudsregistrere korrekt og betale skatten under indtjeningsåret, så som sagt kan skat godt /vil ofte - låse ens forskud på et højere tal hvis de mærker man bare trækker den

Ofte viser det sig også trods gode intentioner, at der sker noget så pengene ikke rækker til skatten, så jeg vil råde til at forskudregistrere stille og roligt flere gange under året så man rammer rimeligt - også fordi manglende skat så kan komme til at påvirke anden skat i laaaang tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)