Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregne salgspris på drikkevarer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er blevet formand for en festforening der afholder x antal fester om året, med et par hundrede gæster til hver fest.

Økonomien er meget rodet, og jeg har sat mig for at få rettet lidt op på det. Jeg ved dog ikke hvordan jeg udregner salgspriser på drikkevarer.

Jeg kan selvfølgelig sagtens tage indkøbsprisen og indregne en avance, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg indregner alle de andre udgifter der er til sådan en fest såsom leje af lokale, udgifter til musik, rengøring og så videre. Derudover er der jo også indtægter i form af billetsalg. Det skal jo også medregnes.

Vi sælger jo en masse forskellige drikkevarer til forskellige priser, så hvordan fordeler jeg udgifterne ud på de forskellige varer? Er der nogen der kan forklare det, eller har et link til et sted hvor jeg kan lære det?

Håber i kan hjælpe.


Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at starte fra den anden ende af. Du bliver nødt til at kende dine udgifter, for at kunne bestemme priserne på alle dine produkter. Opstil en liste over alle udgifterne og prøv at sæt beløbene ind. Du må kunne trække på nogle kvitteringer og lign. fra tidligere arrangementer.

Når du så har udgifterne, kan du beregne de nødvendige priser. Billetprisen er sikkert forholdsvist fast og med ca. 100 deltagere, kan du hurtigt regne denne indtægt ud. Udgifter - billetsalg giver så den avance du skal have tjent på drinks. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)