Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returvarer

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2 er der faktisk en undtagelse, hvorefter reglerne om fortrydelse ikke gælder for levering af forseglede varer, som af hygiejniske årsager ikke er egnet til returnering

Jeg tvivler dog på, at strømpebukser falder ind under denne kategori.

Det, at de er i en fast emballage, som så brydes af kunden, gør ikke i sig selv, at kunden ikke har fortrydelsesret, og ikke må bryde emballagen. Der må det være webshoppen, som må lave et system, hvor de kan genemballerer strømpebukserne.

Så spørgsmålet er, om det er mere uhygiejnisk at man prøver strømpebukser, end eks. badedragt, et par leggings eller et par underbukser, hvor jeg faktisk er sikker på at der er returneringsret - man prøver jo ikke med bar numse så og sige og hvis webshoppen er bange for at man gør det, så må de jo som man ser i badedragter have et aftageligt klistermærke det relevante sted.

Det særlige ved strømpebukser er dog, at de jo ofte ændre form, hvis de er prøvet - og det i sig selv kan gøre dem usælgelige igen - Derfor er jeg ikke helt sikker i mit svar her. Men hvis du falder ind under undtagelsen, så er du i hvert fald forpligtet til at orientere udtrykkelig herom på din hjemmeside. Men som nævnt tror jeg altså, at du er forpligtet til at acceptere returnering.

Noget andet hvis der er hul i dem, hvor det tyder på, at eks. de er ødelagt af en negl eller andet ved kundens prøvning heraf - Sidstnævnte er kundens risiko - Imidlertid er det din bevisbyrde, at hullet er forårsaget af kunden (jf 3 måneders reglen i købeloven).

Hvis jeg var dig, vil jeg prøve at kontakte forbrugerombudsmanden direkte og høre hans opfattelse - Eller måske kan du få din leverandør hertil, da din leverandør vel har mange kunder, som har samme problem som dig.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man må mig bekendt prøve bikini i prøverum - men beholder vel underbukser på - så jeg ser ikke sandsynlighed for at man i betingelser kan skrive at man ikke må prøve. 

Givet må man pakke dem ud, og det kan man helt klart i min erfaring ikke friskrive sig fra. Det er som i butik hvor man beder om at få strømpebukser ud - vel ofte for at lige sætte en hånd i for at se hvor tætte de er og farve osv. Det vil ikke kunne være uhygiejnisk 

Jeg tror ikke ret mange returnerer - forudsat størrelser er til at finde rundt i, og man kan se tæthed og farve godt inden bestilling. 

Det vil være shoppen som skal vise at de er hygiejnisk behandlet, og kan man det hvis kunden siger de bare pakkede ud og havde en hånd og arm nede i strømpebuksen? Det tror jeg ikke

Inden man vælge at skrive noget som forbrugerombudsmand og nye http://www.fdih.dk/nyheder/2016/odr-ny-oplysningsforpligtelse-ved-online-salg-til-forbrugere vil kunne forkaste og som alligevel ikke ville holde, så ville jeg prøve at skrive til dem, hvis jeg som shopejer virkeligt ville fastholde. 
Det vil ikke fungere at holde på de ikke må pakkes ud - den er jeg 99,87% sikker på

Indregn et vist tab i prisen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)