Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension ikke indbetalt af arbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søns arbejdsgiver har ikke indbetalt pension de 2 første måneder, han har været ansat. Hans eget bidrag er fratrukket lønnen, så der er dokumention. Hans firma er tilmeldt Industriens Pension, men de kan ikke gøre noget, da firmaet først har angivet ansættelsesdato 2 måneder efter hans blev ansat. Der er heller ikke blevet indbetalt feriepenge for ham, så via Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering er firmaet anmeldt til politiet, men ingen har kunnet hjælpe vedr. den manglende pension og han er desværre ikke i fagforening. Han er i sagens natur ikke ansat i firmaet længere. Er der noget, der ved, hvad man kan gøre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte en advokat,eller den gratis retshjælp.

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været hos gratis retshjælp, de kunne desværre ikke hjælpe og en advokat vil muligvis blive dyrere end hvad han har tilgode. Jeg finder det faktisk uhørlgt, at en arbejdsgiver kan slippe afsted med dette, hvis man ikke har råd til en advokat, derfor håber jeg der er en i dette forum, der kan give et godt råd

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mugge:
Jeg finder det faktisk uhørlgt, at en arbejdsgiver kan slippe afsted med dette, hvis man ikke har råd til en advokat, derfor håber jeg der er en i dette forum, der kan give et godt råd

Det rigtigt gode råd er nok desværre at I skal have en advokat til at kigge på det konkrete.

Men hvis virksomheden er omfattet af en overenskomst, og dermed sikkert med i en arbejdsgiverforening, så kan I jo prøve at henvende jer til dem med en forespørgsel om det er i tråd med overenskomsten og retningslinierne for medlemsskabet af arbejdsgiverforeningen.

Held og lykke med det
/Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er overordnet derfor man har fagforeninger  - like it or not. Hvis en virksomhed vil gi pokker i aftaler så kan de jo det med mindre man vil køre en sag. Det offentlige har ikke kasser som står åbne til rets tvister - som jo også kan ramme folk ved leje, køb af ting osv. Man er altid enten sin egen og må så bruge det man evt sparer på fagforening til retshjælp

I kan køre en småsag mod firmaet, det kan være billigst og har firmaet snydt sønnen (ex - der er ikke en regel om 3 mdr ansættelse før der skal indbetales) så kommer firmaet til at betale omkostningerne

I kan også ringe til den forsikring hvortil de har indbetalt sønnens eget-bidrag - de kan også sikkert sige noget om hvorvidt det er galt eller der er en 3 mdrs regel og så evt frigivelse af sønnens eget bidrag.

For to mdr kan det let være 2-4.000 kr i alt og måske ikke besværet værd, men det er jo sønnens afgørelse - se om småsager som køres uden advokat http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for hjælpen, jeg vil læse det igennem og se, hvad vi kan gøre. Du har ganske ret i det med fagforeninger, jeg har da også sagt det til ham mange gange, desværre var han stadig kun i A-kasse. Jeg mener dog stadig at det er forkert en arbejdsgiver kan slippe af sted med at slippe for at betale både pension, hvor en del er trukket af ens løn samt at undgå at betale feriepenge. LG kan jo ikke hjælpe, når der ikke er tale om konkurs, tro mig, jeg har brugt mange timer på at undersøge det. Firmaet har en overenskomst, men da de først har tilmeldt ham 2 mdr efteransættelse til Industriens Pension, kan de ikke hjælpe, selvom dokumentation forelægger i form af lønsedler. De måneder der ikke er blevet indbetalt efterfølgende kunne de hjælpe med.

Men  tak for hjælpen, vil se om det er det værd at køre en sag selv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)