Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at jeg ikke bliver snydt med shipping prisen?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg tror er de 165 kroner et gebyr som Post Danmark tager. Det ville være hvis det fx blev sendt med EMS da det så er Post Danmark der overtager forsendelsen når varen er nået Danmark.

Med DHL tager de sig selv at tolden og ikke Post Danmark, DHL kommer direkte til døren. Jeg ved ikke helt hvad deres toldgebyr er.


I hvert fald. Hvis der er nogen der har erfaring med EMS, FedEX eller lignende så skriv gerne.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tobias:
Free Shipping" er det ofte fordi de sender det som en gave. Dette tager selvfølgelig også lang tid, 20-90 dage.

 Free shipping har intet at gøre med at varen sendes som gave. At de sender som gave er fordi de så tror at varen slipper igennem tolden uden at blive indfortoldet.

Sender den kinesike leverandør via post, vil man i Danmark skulle betale for post Danmarks toldbehandling af pakken gebret er (vist nok)  165 kr. 

Alt "Free Shipping" som jeg har købt har været sendt som gave, store og små pakker. Jeg har til dato kun betalt told en gang, det var på et produkt som kostede 2.500kr og kom med UPS, UPS tog 100kr i administrations gebyr for at beregne told.

20 trøjer fylder jo alligevel lidt og DHL Expres er ikke billigt! Hvis din leverandør kan vælge længere leveringstider, så kan du spare nogle penge. Men kun leverandøren kan fortælle dig hvor meget.

Ud fra hvad du beskriver, så virker prisen ikke unormal. Men hvis du vil spare de penge og vente lidt længere, så tag fat i din leverandør. Bare husk, hver gang du bruger et min på at spare penge på fragt, så mister du penge. Din time pris er jo ikke gratis, så når du har brugt 14 dage på at prøve at spare penge har du måske kostet dig selv 4 gange så meget som du har sparet. Lige en ting som mange overser... :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Alt "Free Shipping" som jeg har købt har været sendt som gave, store og små pakker. Jeg har til dato kun betalt told en gang, det var på et produkt som kostede 2.500kr

Så har du jo klar gjort noget der er ulovligt!  Det er ene og alene dig som importør der har ansvartet for at varen bliver fortoldet korrekt.

Med hensyn til DHL Express´s priser er de ikke specielt dyre i forhold til andre kendte kurerfirmaer, Prisen handler udelukkende om hvad prisaftale man har med med den eller en speditør.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke selv undersøge med GLS eller DHL eller lignende direkte og høre hvad en "pakke" i den og den størrelse ville koste at få sendt? Synes at 198,90$ lyder voldsomt dyrt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Alt "Free Shipping" som jeg har købt har været sendt som gave, store og små pakker. Jeg har til dato kun betalt told en gang, det var på et produkt som kostede 2.500kr og kom med UPS, UPS tog 100kr i administrations gebyr for at beregne told.
endeligt ikke udbrede det på nettet for det er toldsvindel når de sender som gave - meget brugt men ren toldsvindel som alene er dit ansvar at de IKKE mærker ting falsk med gave, så ikke noget at skrive på nettet om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nørdgaard

Jeg brugte faktisk en funktion på DHL's hjemmeside hvor de giver en cirka pris. Jeg ved ikke hvad pakken vejer og dens volumen, men skrev noget ind jeg nogenlunde troede at det ville være. Priserne virkede stadigvæk voldsomme for mig.

Mht. tid og penge osv.
Jeg er bare en person på SU der prøver at starte et brand op. Ikke fordi jeg har de vildeste udgifter eller lignende :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)