Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er så træt af de danske banker

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften til jer alle. Jeg ved godt det her tema har været på mange gange men jeg bliver desværre nød til at skafe mig lidt luft. Så det går ud over jer alle. I håb om at i ligevel har et pift. 

Startet virksomheden i oktober15 med en webshop, nu har jeg så fåde andre forhandler til at Sælge mine produkter også, og de sælger faktisk godt. I oktober snakket jeg men næsten alle banker for at få mig en erhvervskonti til en IVS det var umuligt fik dog et hint om at det er fordi det var en IVS. Så nu har jeg brugt de seneste uger / måneder til at få banket kapital op via omsætning og egenkapital. Nu er firmaet omdannet til ApS. Men det sjove fortsætter. Før hed er det er pga det er en IVS når jeg har omdannet til ApS så er det ingen problem længer. I fredags fik jeg min virksomhed omdannet til ApS,kontaktet banken igen her til morgen og svaret var vi kan ikke hjælpe her fordi de ikke tror på konceptet. Det gjort de næste 5 banker heller ikke. Men sjovt nok er min revisor sikkert på at det her kommer til at køre og det viser mine stigende tal også. Er bankerne bare total ligeglad efterhånden så længe de ikke kan tjene på en kunde. Fordi man ikke har brug for et lån? Der er små 20 dage til momsafregning skal indberettes og efterhånden er jeg ved at give op hvis jeg ikke har et erhvervskonti til min ApS inden der kan jeg lige så godt dreje nøglen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et mystisk forløb - Det er selvklart ikke godt at få startet et IVS uden inden at sikre sig en bank er med på en erhvervskonto. Det er generelt ikke noget banker er begejstrede for men står man ikke i RKI eller er kendt for mislykkede firmaeventyr eller dårlig privatøkonomi -.  og vil man betale gebyret som de fleste kræver idag, er det da generelt ikke vanskeligt at få erhvervskontoen i en eller anden bank - 

At banker f.eks. ikke er imponerede over folk der kommer og siger de vil risikere 1 krone i et IVS på deres eventyr, og nu skal banken så tage en risiko, det er ikke mystisk, men som nævnt, har man ikke tidl. dårlig økonomi og vil man selv stille selvskyldnerkaution, og betale gebyr så skal det slet ikke være vanskeligt

Så kommer vi til omdannet til ApS - altså sådan officielt via revisor erklæring og alt? Det burde jo vise at der skabes noget positivt - skabes noget resultat alt andet lig, så der bliver det endnu mærkeligere.

Få den revisor der har stået for omdannelsen med ned i banken med en plan og et budget.

Banker HAR uanset lån, en vis risiko ved erhvervskonti - men den bør din revisor - der jo har set dig på ret kort tid have fri kapital til et ApS og skrevet under på vurdering til - sagtens kunne forklare banken / en anden bank i værste fald.

her lidt om den risiko http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Nogen gange kan det hjælpe hvis man kan finde det CVR og se registreringsstatistik men jeg finder ikke et IVS ejet af en stavet sig dig desværre, så skal nogen den vej, skal du op med et CVR nr

Du har helt ret i at det haster - og har gjort det siden okt. stiftelsen - med moms der kommer op osv ligesom jeg måske ikke helt forstår omdannelsen hvis alle penge der er kommet ind i webshop er kommet ind i privat konto for et IVS - det må vel også undre banker at det skulle være drevet uden CVR konto og nu være ApS - men det må revisor jo være helt med på. 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig godt!
Stod selv i præcis samme situation her i starten af året. Ville ikke binde for stor kapital ind - bankerne ville ikke engang snakke med mig, når det var IVS.

Hvilket jeg finder fuldstændigt sindsygt, at når man laver en lov om at selskaber SKAL have en erhvervskonto, da det er en selvstændig juridisk enhed (giver jo go mening) - At bankerne så vil skide en et stykke, er mig lidt en gåde, når der ævles om at der skal støttes op om iværksætteri.


Som privat er der jo samme lov (man skal have en nemkonto til bl.a. udbetalinger fra det offentlige). - Og her er så også en lov, der gør at bankerne SKAL oprette en.
Bevares, det gælder ikke hvis man har været voldelig overfor banken, og man har ikke krav på lån osv. - Men stadig.


Jeg begriber det ikke.


Hvilke banker har du været i?

Jeg drev min virksomhed som PMV i et lille år (med fint overskud), og lavede en 30 siders forretningsplan. Kun Saxobank, gad overhovedet at kigge på det.
Danske Bank, Nordea osv gad ikke engang booke et møde..!

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og os som allerede har kontoer bliver flået rundt i gebyrjunglen og er efterhånden også ved at være trætte af bankernes grådighed.

Jeg har konto i både Danmark og Tyskland hos en bank, som er en af Nordens tre største banker. De har netop uden varsel hævet det månedlige gebyr til EUR 150,00 om måneden bare for at have adgang til kontoen i Tyskland.

Det er DKK 13.410 om året !!!! Det er fuldstændigt vanvittigt.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Duffy:

De har netop uden varsel hævet det månedlige gebyr til EUR 150,00 om måneden bare for at have adgang til kontoen i Tyskland.




Det var da vildt! Surprise

Giver det ikke også i forvejen en masse bøvl, at have konto i udlandet?
- medmindre det selvfølgelig er fordi at du har driver en del af virksomheden der Smile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Duffy

der er jo stort set ikke nogen ide i at have en konto i Tyskland længere,  Nu hvor man gratis eller meget billigt kon overføre euro til andre EU lande.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Ravn, derfor er der også i sidste uge anmodet om at få en eurokonto i den danske afdeling af banken. Venter spændt på hvad de kommer tilbage med.

Har haft kontoen i 7 år siden starten af firmaet. Det var dengang ment som service til de tyske kunder og også bekvemt da jeg har en del tyske leverandører. De seneste 2 år har banken bare skruet ekstremt på gebyrskruen og konstant ændret på konditionerne for kontoen. Man fornemmer at de vil af med én fordi der ikke går nok millioner igennem kontoen som de vil have.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen | DEBEO.dk:


Det var da vildt! Surprise

Giver det ikke også i forvejen en masse bøvl, at have konto i udlandet?
- medmindre det selvfølgelig er fordi at du har driver en del af virksomheden der Smile

Der er ikke noget bøvl ved at have en konto i udlandet selv om man arbejder ud fra Danmark. Administrativt er der ikke nogen forskel i forhold til den danske konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Duffy:
Der er ikke noget bøvl ved at have en konto i udlandet selv om man arbejder ud fra Danmark. Administrativt er der ikke nogen forskel i forhold til den danske konto.
mig bekendt ligger bøvlet mere i at få kontoen i udlandet - personligt fremmøde osv men jeg tror også du vil ha det billigere med euro konto i en dansk bank.

Det jeg ser til gebyrer fra ganske mange andre lande er desværre - at gebyr kan være mindst lige så slemt i udlandet også - jeg ved ikke hvad du oplever i Tyskland?

Nå vi er langt fra trådstarter - hvor jeg så gerne ville ha forstået registreringer - og har så svært ved at forstå drift af webshop (vel med kundebetalinger) i IVS i næsten ½ år uden en bankkonto til det IVS og så omdannelse til ApS også uden en bankkonto? Betalingsløsninger osv må også ha været svært uden en konto til det CVR. Det er derfor jeg tror trådstarter skal ha sin revisor på banken i forklaring til bank måske?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra hvad du skriver, har du længe kunnet klare dig med en euro konto i dk, takket være EUs indførsel af SEPA betaling fra 2010.  Har du evt overvejet at finde en anden bank?  

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)