Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge at lave min webshop med?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Rasmus!

Tror du har ret i at begge ting på en gang bliver for meget.

Hvis jeg nu undersøger og prøver mig frem indenfor at sætte en webshop op f.eks. 3 timer om dagen i 14 dage, så har jeg vel styr på det og kan gå i gang med forretningen, eller tager det længere tid?

Hvis det er mere vanskeligt end jeg lige tror, hvad kan det så koste at få en hjælper på sidelinien?

Og er det generelt for svært for en dum ottende klasser at kunne sætte sig ind i, eller er det bare et spørgsmål om tid?

Af hvad jeg kan forstå, så er det også det, du beskæftiger dig med :-)

Mvh. Emil

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok regne med at det tager længere tid en det. Og det vil også kræve at det i en eller anden grad har eller fanger din interesse.

Det er tæt på umuligt at sige hvad det koster at få en til at hjælpe dig da det kommer meget an på hvor meget hjælp du skal have og hvor meget der skal sættes op.. Du kan købe et færdigt wordpress tema med inkluderet webshop for 200 kr. og få en til at installere det for 200 kr. også.. Så har du i teorien en webshop.. Men du er ikke meget længere end hvis du selv startede helt forfra da du så stadig selv skal konfigurere shoppen integrere til betalingsløsning osv. osv.

Så ja igen.. for at jeg eller andre overhovedet skal kunne komme med et bud på hvad det vil koste kræver det, som nævnt før, at du er helt skarp på hvad du skal bruge.

- Hvad skal du sælge, og hvordan?

- Skal din shop kunne håndtere rabatkoder, eller andre typer rabatter?

- Hvordan påtænker du at håndtere forsendelse.. Ønsker du at tilbyde en eller flere forsendelsesmetoder, og skal det evt. være gratis ved køb over et bestemt beløb?

- Hvad har du af krav/ønsker til design?

- Skal shoppen være på dansk, et andet sprog eller flere på en gang?

- Levere du til udlandet?

Osv.. Den liste er meget lang, men helt afgørende for prisen.

Du skal nok gå efter at starte med at definere Minimum viable product - Altså den mest simple løsning som samtidig er god nok til at du kan komme i luften med din butik og prøve konceptet af.

Og ja, det er bare et spørgsmål om tid interesse og drive.. :)

Jeg laver hjemmesider ja, og deriblandt også webshops.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke sparer en masse tid, og alligevel skal bruge den viden på den ene eller anden måde, så vil jeg nok hellere starte fra bunden.

Jeg kan godt lide at designe og selv bestemme hvordan siden skal hænge sammen, men alt det med kodning, installation og programmering er ikke lige mig. :-)

Det har helt sikkert ret, men med de tutorials du har sendt mig, kan jeg ikke se hvad det er der tager så lang tid :/ 

Jeg tænker bare at tage det som det kommer, dvs. at jeg f.eks. først går i tænkeboksen omkring betalingløsning efter at jeg har lavet det basale på webshoppen og er kommet til det punkt.

Selvfølgelig skal man have de ting man ikke laver lige nu i baghovedet, men tror nok det skal komme af sig selv.

Det er en god ide med "Minimum viable product", jeg kan jo også bare udvide og forbedre siden, mens den kører og kunderne ligeså stille kommer.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du selv går igang kan du sagtens tage det hele lidt hen af vejen og en ting af gangen. Hvis du bruger et par timer hver dag i de næste 14 dage vil du kunne nå et godt stykke og også være meget mere skarp på det hele, både hvad angår teknik og forretningside.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så gør jeg det.

Tusind tak for din tid, det hjalp mig virkelig på rette vej! :-)

Nu har jeg et bedre overblik over det, så igen, tusind tak for hjælpen! :-)

Hav en fortsat god nat :-)

Mvh. Emil

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at Rasmus L. Knabe kommer med en række gode pointer.

Emil Leonhard:
Og er det generelt for svært for en dum ottende klasser at kunne sætte sig ind i, eller er det bare et spørgsmål om tid?

Nej selvfølgelig kan du lære det. Vi er jo alle sammen begyndt fra nul af, så hvis du bruger tiden på det, skal du også nok lære det. Der er en række forskellige muligheder, når det kommer til system til webshop, så du skal selvfølgelig starte med at beslutte dig for, hvad du skal bruge.

Jeg har selv arbejdet med WooCommerce og Shopify. Jeg ved, at rigtig mange herinde er vilde med Magento, men jeg har ikke selv prøvet det. Du kan finde masser af information om det.

Jeg har selv skrevet guides til Shopify og Woocommerce, men hvis du er ok til engelsk, er der masser af indhold om det på Youtube, som du kan tjekke ud.

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 04:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, 

Jeg kan se at du har kigget på smartweb, der er jo også andre hostede løsninger. 

Feks. Dandomain, Shoporama og Danhost for at nævne et par danske. løsninger.  Og jeg synes du skal prøve dem alle sammen. Der er nemlig ikke noget der kan erstatte din egen erfaring. 

Jeg foreslår at du for di forskellige løsninger:

1. Opret en konto.
2. Prøv nogle forskellige templates
3. Opret et produkt med varianter
4. Prøv og tilpass menu på forside
5. Prøv og lav et blog indlæg
6. Prøv og opret en side
7. Prøv og tilpass designet ændre farver skifter billeder mv,

Når du har gjort det synes jeg du skal prøve det samme med Weebio.

Jeg ved ikke om du har set og hørt om Weebio. Vi er nemlig en ny Dansk e-handelsløsning. Og i modsætning til ovenstående konkurrenter har vi et stort udbud af gratis templates, du kan skifte mellem og bruge i dit webshop. Dandomain reklamerer med at de er Danmarks mest brugervenlige løsning. Jeg ved ikke hvornår man er Danmarks mest brugervenlige.... Men weebio er lavet så det er let og hurtigt og komme i gang med. 

Lige nu arbejder vi på følgende template http://twowheels.weebio.dk og vi har 50 andre, du kan se her http://www.weebio.dk/themes/all og hver uge kommer der nye til. 

Weebio koster fra 199,- om måneden.

Vi har også en video manual, som du kan se her http://www.weebio.dk/weebio-video-manual 

Jeg håber at se dig i Weebio hvor mig og mit team vil tage godt i mod dig og hjælpe dig videre på en god og ordenlig måde. 

Som jeg nævnte er der intet der erstatter at du rent faktisk prøver de forskellig løsninger og selv får en fornemmelse af hvordan de er og bruge. 

Du kan prøve Weebio her http://www.weebio.dk

Mvh Bryan

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Nu ved jeg ikke hvor godt forberedt, du er på alt det med at blive en web-købmand. Hvis du ikke har det store forkendskab til både det tekniske med hjemmesiden og det kommercielle med at få solgt nogle produkter til en god pris, så vil jeg starte med at øve mig i en relativ billig webshop løsning.

Læs artiklen Min første webshop, hvor du kan se eksempel på et budget og finde adgang til enkelt, billigt og pålideligt webshop system.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

+Hans Jonas Hansen

Tak for tippet, det skal jeg nok få kigget på :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

+Bryan Johansson

Hej Bryan,

det ser meget enkelt og godt ud, og jeg vil helt klart give det en chance :-)

Det skal jeg nok sidde og eksperimentere med.

Tak for hjælpen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)