Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge at lave min webshop med?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg skal til at lave min webshop, og jeg skal ved ikke helt hvad jeg skal lave den med.

Har selv tænkt på smartweb.dk, men jeg synes faktisk også at one.com lyder meget godt!

Hvad har i erfaringer med?

Det skal sige at jeg aldrig har lavet en hjemmeside før, og at det helst skal være rimeligt enkelt.

Jeg vil ikke hoste hjemmesiden selv, jeg vil hellere betale et beløb for at få den hostet, med min egen URL, altså www.(valgfrit).dk :)

Fortæl endelig, hvad I bruger. :)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker vi om webhotel eller cms. Nu nævner du one.com og hos dem vil jeg aldrig have en shop hos. One.com er ganske gode til blog men ikke en webshop.

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Snakker vi om webhotel eller cms. Nu nævner du one.com og hos dem vil jeg aldrig have en shop hos. One.com er ganske gode til blog men ikke en webshop.

Vil lige stemme i mht. one.com. Min erfaring med dem er, at du uden problemer kan finde host der er bedre - og tilmed billigere. De kører alt for langsomt, alt for ofte. Deres webshop funktionalitet er heller ikke ligefrem prangende. Her ville jeg i stedet købe et webhotel fra Meebox elller UnoEuro og smide et opensource system op som fx PrestaShop, Opencart eller Wordpress + WooCommerce. Det er dog en løsning som kan kræve lidt mere "teknisk snilde" fra din side af. Til gengæld får du mest kontrol over din shop på den måde.

Held og lykke med det hele :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, de er droppet :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

+FrederikPetersen

Det vil jeg kigge på, så må jeg bare sætte mig lidt mere ind i det :-)

Det bliver sikkert også sjovere på længere sigt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at få en professionel med på sidelinien når du skal lave din shop. Du kan jo vælge mellem at gøre det hele korrekt første gang, eller lave fejl og tabe penge/tid på den konto. At få en til at hjælpe dig med shoppen som har gjort det mange gange før kan være en udgift der sparer dig for mange penge på sigt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

+Niels Henriksen

Tak for svaret!

Jeg tænker bare at det er ret dyrt at få andre til at lave/hjælpe med webshoppen :/

Desuden vil jeg gerne lære hvordan den virker og hvordan jeg selv kan ændre udseende osv. i shoppen.

Hvordan får man en hjælper på sidelinien?

Mvh. Emil

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Leonhard:
Jeg tænker bare at det er ret dyrt at få andre til at lave/hjælpe med webshoppen :/

Hvis din shop går ned og du mister kunder så kan det hurtigt blive dyrer end den udgift der vil være til en ekstern konsulent.

Emil Leonhard:
Desuden vil jeg gerne lære hvordan den virker og hvordan jeg selv kan ændre udseende osv. i shoppen.

Så skal du bruge en "legeshop" og ikke en du vil bruge til at tjene penge på. Jeg har været programmør i 18 år nu og jeg sidder ikke og "afprøver ting" i produktionsmiljø. Hvis der er noget jeg skal afprøve så laver jeg en kopi af produktionsmiljø og "leger" i det istedet.

Emil Leonhard:
Hvordan får man en hjælper på sidelinien?

Kig på det der bliver sagt herinde. Der er mange der sidder og laver webshops til daglig... eller vent lidt og så vil de komme frem i tråden selv :D

Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 42
Fra  FriskPust.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay :-)

Men du tænker altså at jeg skal få en hjælper til at lave webshoppen for mig, og så kan jeg selv gå ind bagefter og afprøve ting i en kopi.

Jeg har nemlig set mange herinde som tilbyder at lave en webshop, og er det det du tænker jeg skal sige ja til?

Altså at han laver webshoppen og så må jeg prøve ting af bagefter? :-)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at det som Niels siger er at det er enten eller...

Enten skal du sætte dig for at lære hvordan man sætter en shop op, hvordan softwaren virker.. læse lidt op på SEO, betalingsløsninger m.m. og så acceptere at selve forretningsdelen og den seriøse webshop nok først kommer senere..

Eller også skal du alliere dig med en der har styr på alt det tekniske så du kan fokusere på at drive din nye forretning.. 

Hvis du er nybegynder inde for begge områder er det svært at varetage begge dele selv på samme tid.

Hvis du vælger at få en til at hjælpe dig med at lave shoppen er det dog stadig vigtigt at du starter med at sætte dig lidt ind i sagerne og blive helt klar på hvad det er du ønsker af funktionalitet m.m.

Hvis du derimod vælger at starte med at lære lidt om at sætte en webshop op er det bare at komme igang.. der er massere af resourcer på nettet og folk er typisk også søde til at hjælpe herpå forum. Jeg vil anbefale Wordpress med WooCommerce som shop plugin da det er mit indtryk at det er det der er lettest at gå til og lettest at søge hjælp til.. Arbejder ikke selv med systemet men her resultatet af en hurtig google søgning:

How to install wordpress:

WooCommers tutorial:

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)