Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Produktidé

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej+

Jeg har (synes jeg selv Smile) en rigtig god idé til et nyt produkt, som jeg gerne vil sælge til en virksomhed, men hvordan sikrer jeg mig, at den virksomhed jeg henvender mig til, ikke "stjæler" min idé?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Britt

Hvis du kun har en idé, så har du ikke ret meget - hvis dit produkt er et "fysisk" produkt så kan du tage patent på det, det er ikke en billig øvelse og det kræver at du har mere end en "idé" (her kan du læse mere på opfind.nu) - er vi over i software delen, app's osv - så glem det, med undtagelse af meget specielle situationer kan du ikke i Europa tage patent på software, og slet ikke software ideer.

//Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken om at en virksomhed stjæler ens idé kan virke ubehagelig. Men det sker ikke. Og det skal bestemt ikke holde dig fra at realisere din idé - for så kommer man jo slet ingen vegne.

Beskriv din idé, anfør evt. dato mv.

En virksomhed vil nødigt stå i Retten og forsvare sig mod at have stjålet en privatpersons geniale idé. Det vil ødelægge et renommé forholdsvist hurtigt.

Fra Søborg
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Har tidligere hørt om folk, som har fået en god idé, som de har fået en samarbejdsaftale med virksomheder omkring.

Lige nu er min bare på idéplan, men vil gå videre med det :)

Fra Søborg
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det kan du have ret i, men det ville være ærgerligt hvis det skete, fordi man ikke lige havde garderet sig :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jamen det er da helt sikkert muligt - sålænge at du bare sørger for at du bidrager med noget ekspertise eller andet som de ikke lige selv har

Anyway - held og lykke med det!

//Morten

Fra Søborg
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Morten Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Britt:

Hej Mathias

Det kan du have ret i, men det ville være ærgerligt hvis det skete, fordi man ikke lige havde garderet sig :)

Det er bestemt også korrekt. Vi har heldigvis en fin immaterialretlig beskyttelse, der i visse tilfælde vil kunne beskytte din ophavs"ret" allerede ved tanke- og idé fasen. Jeg synes ikke det er noget du skal bekymre dig over. Og des mere præcis du har været i beskrivelsen af din idé, funktion, udseende, karakteristika mv., des sværere vil det være for en producent at skulle forsvarere at deres produktion af samme givne varer ikke er opstået efter et møde med netop dig.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Chancen for at din ide reelt er unik, er relativt lille. Idéen er ingenting - udførselsen er alt. Hvordan vil du forøvrigt forhindre virksomheder i at kopiere dit koncept, når først du er gået i luften med din idé?

Fra Søborg
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt

Ideen er ikke noget som finde overhovedet endnu, det har jeg sikret mig.

hvordan jeg vil sikre mig, at et firma ikke "stjæler" ideen,  er lige præcis det jeg søger gode råd til herinde Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)