Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - import fra Kina

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - da min kæreste og jeg er igang med at starte et træningscenter, har jeg brugt for lidt hjælp. 

Vi har fundet nogle forskellige maskiner på hjemmesiden alibaba.com som vi er meget intresseret i, men det og skulle bestille fra Kina og fragte en container samt have kvalitets testet varerne, har vi absolut ingen erfaring med - så håber at nogen af jer der ude kan hjælpe med svar på vores mange spørgsmål.

- skal man finde en producent af alle varerne eller kan man have forskellige?

- hvis vi bestiller varer for omkring 50.000 hvordan finder vi så ud af hvor meget vi skal betale i moms.

- hvor meget betaler man i told?

- forslag til agenter som kan kvalitetsteste varerne I Kina?

- skal man være import registreret hos told og skat når man kun importere en gang? 

- hvordan kommer jeg i kontakt med producenterne fra Kina ?

- kan man få sent varer prøver, eller gælder det om at satse?

håber nogle kam hjælpe :-)

Mvh M&M 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hold dig lagt væk fra kina / Asien når du taler maskiner til træningsbrug, Kvalitetten lever på ingen måde op til vestlig kvalitet. Formodentlig skal sådanne maskiner være CE mærker og overholde en lang række sikkerhedsmæssig krav som du ingen chance har for at vide om apparaterne opfylde.  Kommer folk til skade i dine maskiner pga. materialefejl eller mangler er det dig der er erstatningsansvarlig.

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Træningsudstyr og maskiner osv. koster 2.7% i told http://www.toldpriser.dk/toldsatser.

Du skal altid være registreret når du importerer produkter hjem fra Kina, ja.

Hvis du har fundet nogle maskiner/producenter du er interesseret i på Alibaba.com, som du skriver, så send en besked til dem og hør dem ad.

En god idé er selvfølgelig at få kvalitets testet maskinerne, det kan du aftale nærmere med de individuelle leverandører. :-)

Jeg håber det var svar på nogle af dine spørgsmål :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i alle fald have mulighed for at kontrollere maskinerne - via agent eller på anden vis. Du skal også være stensikker på evt CE certificering som der let snydes med (de siger så det jo bare betyder China Export) - og ja - til erhvervsmæssig import skal du være importregistreret, men det er jo helt gratis i dit CVR som du jo også skal bruge. Er du så også momsregistreret, så er der ikke en udgift til moms men bare importmoms at angive og bogføre, ellers er der moms på værdi+fragt+told

Lidt generelt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

stræberen:
En god idé er selvfølgelig at få kvalitets testet maskinerne, det kan du aftale nærmere med de individuelle leverandører. :-)

Det er jo lettere sagt en gjort, hvordan vil du teste sådan nogle maskiners enkelt dele? 

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet prøv at spørge de individuelle leverandører, hvordan det eventuelt kunne foregå :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

stræberen:
Som skrevet prøv at spørge de individuelle leverandører, hvordan det eventuelt kunne foregå :)

Undskyld men så naiv må man da ikke være at man beder leverandøren om at en afprøvning, hvorfor tror du lige udfaldet af den vil blive! 

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke leverandøren selv skal kvalitets teste osv :-D De kunne komme med forslag til HVORDAN det kunne lade sig gøre :-) 

Har du bedre forslag? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten finder man et outsourcing hjælpe firma i Hong Kong - de findes og kan bruges til kontrol ude på fabrikker og i lagre - man søger evt via den Kinesiske ambassades handelsafdeling eller ved at google Danish oursourcing Hong Kong og lignende- Scandinavian out.... osv

Eller man tager der ud og checker selv maskinerne - fly er ikke så dyrt til HK

Alternativt kan man overveje at stole på referencer - hvis sælger f.eks. har solgt til centre i Skandinavien og disse så kan checkes - om maskinerne opfylder alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

stræberen:
Har du bedre forslag? 

Det vil være meget vanskeligt at teste sådan en maskine fuldstændigt. En ting er de sikkerhedsmæssig aspekter som afhænger af  EU krav, de vil kunne testes på et anerkendt laboratorium, Men den generalelle kvalitet sådan er meget mere vanskelig at teste uden at skulle der skal udføres destruktiv prøvning.  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)