Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye medarbejdere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg står i den gode situation, at jeg har for meget arbejde (I perioder). Derfor har jeg brug for ekstra hænder. Men jeg er lidt i tvivl om denne process. 

I og med det kun er i perioder vil der være tale om honorar aflønning. Virksomhedsformen er I/S (Hvis det gør nogen forskel). 

Hvad skal jeg helt konkret gøre for at behandle disse honoreringer korrekt? 

- Skal de have en kontrakt (hvis ja, hvad skal denne indeholde)?

- Hvordan indberetter jeg honorering korrekt i mit regnskab?

- Skal det registreres på skat? (Det skal det nok, men hvordan?)

- Ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Mange tak! Smile

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset det er i perioder, vil du nu nok i virkeligheden skulle bruge alm løn med a-skatte træk. Det her lyder som periodevis lønmodtagere og ikke enkeltstående mere freelance/honorarprægede opgaver. Man må ikke, bare fordi det er periodisk, undlade at trække kildeskat

Også for, at du ikke skal risikere at hænge på disse menneskers skat, hvis de ikke har penge til den, ville jeg stærkt overveje alm løn. Brug f.eks. Danløn - brug timeløn som sikkert fungerer her - Du skal udarbejde ansættelsesbevis med oplysning om arbejdets karakter - forventede ca tid - aflønning osv for alle lønmodtagere, hvis ansættelsesforhold har en varighed på mere end 1 måned, og hvis gennemsnitlige ugentlige arbejdstid overstiger 8 timer. Ellers er det mig bekendt ikke krav.

Du indberetter så via danløn eller via skat.dk og skal lige være arbejdsgiverregistreret i virk.dk uanset hvad

HVIS det er honorar - så skal det også indberettes som bidragspligtigt honorar B-indkomst, men her tilbageholder du ikke skatten men KAN hænge på den hvis modtager ikke kan betale den og det var oplagt, at der faktisk var tale om lønmodtager arbejde der skulle have været kildeskatteberigtiget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

uanset det er i perioder, vil du nu nok i virkeligheden skulle bruge alm løn med a-skatte træk. Det her lyder som periodevis lønmodtagere og ikke enkeltstående mere freelance/honorarprægede opgaver. Man må ikke, bare fordi det er periodisk, undlade at trække kildeskat

Også for, at du ikke skal risikere at hænge på disse menneskers skat, hvis de ikke har penge til den, ville jeg stærkt overveje alm løn. Brug f.eks. Danløn - brug timeløn som sikkert fungerer her - Du skal udarbejde ansættelsesbevis med oplysning om arbejdets karakter - forventede ca tid - aflønning osv for alle lønmodtagere, hvis ansættelsesforhold har en varighed på mere end 1 måned, og hvis gennemsnitlige ugentlige arbejdstid overstiger 8 timer. Ellers er det mig bekendt ikke krav.

Du indberetter så via danløn eller via skat.dk og skal lige være arbejdsgiverregistreret i virk.dk uanset hvad

HVIS det er honorar - så skal det også indberettes som bidragspligtigt honorar B-indkomst, men her tilbageholder du ikke skatten men KAN hænge på den hvis modtager ikke kan betale den og det var oplagt, at der faktisk var tale om lønmodtager arbejde der skulle have været kildeskatteberigtiget

vh John Hannover

Hej John,

Tak for hurtig svar! 

Det hjælper altid. Jeg vil vurdere situationen som du siger, og så finder jeg en løsning. 

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)